Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

A doua etapă în folosirea AES în Ungaria a început pe 6 mai, cu succes

Sistemul Automatizat al Exporturilor (AES), care le permite companiilor ce transportă, manevrează sau manipulează bunuri vamale să automatizează complet procedurile de export și să renunțe la folosirea documentelor pe hârtie (abolind documentul anterior care însoțea exporturile și transformând fluxul datelor într-unul electronic), a fost adoptat în Ungaria în două etape, așa cum informează asociația transportatorilor maghiari MKFE. Deoarece așa a considerat Administrația Națională a Fiscalității și Vămilor (NAV), instituția responsabilă pentru această zonă, că este fezabilă convergența IT cu procedura vamală unificată. În decembrie 2024 au fost deja accesibile utilizatorilor câteva funcții, iar începând cu 6 mai 2025 administrația de export a NAV oferă procesare și stocare complet electronice ale datelor atât pentru clienți, cât și pentru autoritate, în conformitate cu dispozițiile Codului Vamal al UE.

NAV a dezvoltat noul sistem de export cu implicarea asociațiilor profesionale, de aceea el este și modernizat, și adaptat nevoilor clienților, și reduce povara administrativă a companiilor și uniformizează cerințele de date.

Ca urmare a aplicării uniforme a Codului Vamal al UE, biroul vamal de ieșire trebuie să fie informat printr-un mesaj (IE507) și o notificare (IE590) despre sosirea mijlocului de transport la biroul vamal de ieșire, dacă bunurile au părăsit efectiv teritoriul vamal al UE. Numai după sosirea mesajului IE590, biroul vamal de ieșire va trimite certificatul de ieșire biroului vamal de export, iar biroul vamal de export îl va trimite declarantului.

NAV a stabilit, de asemenea, data activării AES împreună cu fermierii.

Sistemul a debutat cu succes, informează Autoritatea, iar procesarea procedurilor vamale funcționează corect. În cele trei zile de după introducerea sistemului, Autoritatea a acceptat 11.037 de declarații vamale.

Sursă foto: MKFE

Articole similare

Ad