Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Stocurile multi-marca scad mai repede

Dealerii nu se lupta doar pentru reducerea stocurilor, ci si pentru a diminua efectul pierderilor cauzate de diferenta dintre pretul de achizitie, din momentul realizarii stocurilor, si cel de vanzare pe o piata daramata de criza. Pierderea cauzata de stocuri si diminuarea volumului de vanzare au fost suportate integral de compania clujeana, fara a beneficia de sprijinul dealerilor parteneri sau al producatorilor.
Pentru reducerea stocurilor compania nu s-a axat doar pe reduceri de pret, de pana la 20-25%, ci si pe campanii sustinute, pentru ca toti dealerii au avut stocuri foarte mari. Chiar daca nu s-a mai produs nimic, stocurile au ramas si au pus presiune pe piata.
 


In prima jumatate a anului, Eurotrucks a vandut aproximativ 50 de autovehicule. Conducerea companiei clujene simte o usoara imbunatatire a situatiei fata de 2009, insa raportat la 2008 scaderea este mai mare de 50%.
Chiar daca cererea pentru vehicule second hand este semnificativa, Eurotrucks Invest s-a axat mai mult pe lichidarea stocurilor formate din camioane noi, care au reprezentat mai mult de 90% din vanzari.
Stocul a fost destul de echilibrat, insa in ultima perioada se cer mai ales vehicule de transport marfa generala si foarte putin masini specializate in constructii.
Unul dintre avantajele companiei clujene pentru a scapa de stocuri a fost orientarea catre mai multe marci de camioane si o oferta diversificata. Abia dupa diminuarea stocurilor va fi demarat procesul de achizitii exact in functie de configuratiile cerute de clienti. Potrivit reprezentantilor Eurotrucks Invest, clientii s-au orientat catre vehicule care sa ofere un raport calitate-pret care sa le asigure eficienta, dar sa aiba si o retea aftersales extinsa.

Reposesiile sunt mai cautate
Compania comercializeaza vehicule second-hand importate din Germania si Olanda, dar si de pe piata de trade-in din Romania, inclusiv camioane recuperate de societatile de leasing de la clientii care nu au mai putut sa-si achite ratele. Acestea au prezentat cel mai mare interes, fiind vehicule relativ noi, putin uzate, iar preturile oferite fiind foarte bune. Clientii care au achizitionat anul acesta vehicule s-au rezumat la 1-2 unitati si chiar pentru comenzile mai mari procesul s-a desfasurat in mai multe transe.
Dealerul clujean a observat o schimbare a structurii cererii, pentru ca, daca pana in urma cu ceva vreme se mergea pe camioane noi, in special pentru constructii, acum se cauta mai mult camioane pentru transport de marfa generala. In zona Clujului, chiar daca exista mai multe lucrari de infrastructura, unele companii mari si-au vandut partial flota destinata lucrarilor de santier, iar altele au aplicat reduceri de personal sau chiar au inchis activitatea. De asemenea, pe zona Oradea au fost firme de constructii care au intrat in insolventa.
Daca in 2007-2008 finantarea era usor de accesat, acum conditiile sunt mai dure, pragul minim pentru avans este de 20%, iar conditiile de verificare a bonitatii au devenit mai stricte si nu se mai trec cu vederea incidentele de plata. Societatile de leasing sunt si mai reticente in a sprijini achizitia unui vehicul second hand, „limita de varsta” fiind de sase ani pentru a fi finantate.
Astfel, pentru un camion cu o vechime de trei ani, perioada de finantare se reduce deja la 2-3 ani. De altfel, din cauza incertitudinii pietei, nici clientii nu au fost foarte bucurosi sa se „inhame” la o finantare, tot mai multi reorientandu-se catre vehiculele pe care le pot achita din resurse proprii.

Fara stocuri pana isi revine piata
Compania a incercat sa mentina un stoc minim de second-hand-uri, pentru a se plia mai bine pe cererea clientului, si nu doar pentru a importa configuratia dorita, ci si pentru a respecta un anumit buget.
Desi inchirierea ar fi putut reprezenta o alternativa in conditiile actuale de piata, fara service propriu riscurile sunt foarte mari, pentru ca, dupa inchiriere, valoarea masinilor scade foarte mult, iar clientii nu au grija de starea lor tehnica.

Articole similare

Ad