Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trenul isi ia partea leului dintr-un volum care creste continuu

Logistica vehiculelor finite a avut o evolutie buna in ultimul timp, deoarece criza economica s-a simtit in Romania cu un an si jumatate mai tarziu decat in Europa de Vest si, cand piata locala a inceput sa scada, vestul deja dadea semne ca-si revine usor, ceea ce a echilibrat situatia. Astfel ca Dacia, pentru care vanzarile la noi s-au prabusit, a avut exporturi masive, mai ales pe rutele din Constanta spre Algeria, dar si Franta, Spania, Portugalia sau Maroc. De aceea, activitatea GEFCO pe acest segment a cunoscut si ea progrese de la an la an, pentru 2014 fiind preconizata inca o usoara crestere. Iar transportul feroviar castiga si el tot mai mult teren in fata celui rutier.
 

Nu inseamna insa ca se pot trece cu vederea rezultatele tot mai slabe inregistrate pe plan local: piata interna de autovehicule a cunoscut un regres continuu si, cand profesionistii din domeniu credeau ca experimenteaza cel mai nefavorabil an, urmatorul le demonstra ca se poate si mai rau. „Asa a fost si in 2013, cand situatia pietei auto interne ne-a luat prin surprindere“, isi aminteste Ciprian Julean, automotive country manager GEFCO Romania. Consolarea a continuat sa vina de la export, astfel ca in prezent doar 5-10% din volumele companiei legate de vehiculele finite provin de la intern. 

GEFCO face si importuri intracomunitare si cabotaj, operand flota proprie si colaborand in acest sens cu filialele din Italia, Franta, Elvetia si Marea Britanie, mai ales in perioadele de varf.
Compania avand activitate la nivel global, reprezentantii sai pot avea o buna imagine de ansamblu asupra intregii piete si considera ca principalele probleme din domeniu sunt instabilitatea din punct de vedere al volumelor si costurilor – combustibilul care se scumpeste si taxele noi de drum – dar si instabilitatea politica din diverse tari, care afecteaza si cursul valutar.
 
Piata slaba, concurenta puternica
Situatia firmelor de transport si logistica de autovehicule care-si desfasoara activitatea in Romania, deja dificila din cauza scaderii volumelor, este ingreunata si de intensificarea concurentei pe plan local, din cauza ca diverse firme de profil s-au orientat spre tari cu activitate mai buna de productie, cum e si Romania, pe fondul scaderilor din vest. „Dar pozitia noastra nu a fost afectata de aceste miscari de piata“, asigura Ciprian Julean.
Din cele 4.500 de vagoane aflate in proprietatea grupului GEFCO, peste 110 sunt folosite in Romania, alaturi de 20 de camioane Euro 5 pentru transport de masini. Pentru logistica de vehicule finite, compania apeleaza si la subcontractori – plata acestora se face pe kilometru sau pe cursa, in cazul transportului spot – dar circa 90% din volume sunt deservite cu flota proprie.
La noi, compania lucreaza cu Dacia si Ford (pentru acesta din urma face si transport international si distributie interna), dar si cu importatori locali precum Trust Motors (pentru Peugeot si Citroën), cu circa 70% din furnizorii din industria auto din Romania …

Articole similare