Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Studiu Xeneta: Rata marfurilor oceanice a scazut cu 1,8% in iunie

Marfurile oceanice contractate pe termen lung au scazut pentru a doua luna consecutiva, in principal din cauza coronavirusului care a zdruncinat intreaga economie globala. Conform celui mai recent raport XSI Public Indices realizat de filiala Xeneta din Oslo, ratele au scazut cu 1,8% in iunie, dupa o scadere de 1,2% inregistrata in mai, insa scaderea totala a ajuns acum la doar 0,2% pe 2020, dupa patru luni consecutive de cresteri, pana in februarie. 
Bazat pe date de la expeditori de frunte, precum precum ABB, Electrolux, Continental, Unilever, Lenovo, Nestle, L’Oréal si Thyssenkrupp, raportul utilizeaza peste 200 de milioane de puncte de date, care acopera peste 160.000 de perechi port-to-port, pentru a oferi informatii in timp real asupra dezvoltarii industriei.
„Proprietarii si operatorii navelor de containere lucreaza de luni intregi pentru a echilibra oferta si cererea, nemaitinand seama de tonaj, ajustand rutele si revizuindu-si in mod constant strategia pentru a proteja rutele importante,” remarca CEO-ul Xeneta, Patrik Berglund, adaugand: „oare transportatorii pot rezista acum tentatiei de a elibera capacitatea inapoi pe piata, in incercarea de a castiga cota de piata? Capacitatea este gata sa fie dislocata, dar daca vor face asta prea curand, ratele s-ar putea prabusi.”
Pana in prezent, tarifele s-au mentinut destul de ferme, dar ramane de vazut cat de eficient pot transporta transportatorii impotriva unor astfel de cote coplesitoare si cat timp. Urmatoarele luni vor fi cruciale, iar informatiile de piata vor fi esentiale pentru urmarirea evolutiei si pentru deblocarea valorii din negocierile contractuale viitoare.
Pentru Europa, valoarea de referinta a importurilor a scazut cu 1,9% (a patra luna consecutiva de scadere), in timp ce exporturile au inregistrat un nivel mai bun, scazand doar cu 0,3% in valoare. Indicii americani au suferit caderi mai puternice, importurile contractandu-se cu 4,6%, iar exporturile cu 3,5%, in iunie. Tarifele pe coridoarele din Extremul Orient au oferit un punct relativ luminos, cifra de import urcand cu 1%. Cu toate acestea, performanta nu a putut fi egalata de exporturi, care au scazut cu 0,4%. „Tarifele spot pe ruta Extremului Orient-SUA (coasta de vest) au urcat inca din aprilie, iar guvernele nationale lucreaza in continuare pentru a-si sustine transportatorii si investitiile noi, precum lansarea unui serviciu de 12 zile, China-Los Angeles, al Zim Line, care arata ca segmentul e cu siguranta capabil de o dezvoltare pozitiva, in ciuda imaginii macroeconomice mai largi“, concluzioneaza Berglund.

Articole similare

Ad