Romania este si va fi un pilon important in amprenta globala Hella, astfel incat, in ciuda crizei actuale, compania are in vedere continuarea investitiilor de aici. Desi a resimtit din plin declinul care s-a produs pe piata auto globala, producatorul a reusit sa mentina constanta oferta catre clienti. Pe plan global, Hella are circa 38.000 de angajati care in prezent lucreaza cu program redus, insa nu se stie inca daca numarul acestora va ramane la fel pe viitor. Strategia companiei pe termen scurt este ajustarea costurilor, reducerea cheltuielilor si concentrarea pe ceea ce este esential, respectiv dezvoltarea seriilor, start-up-urile de productie si productia continua.
Planurile Hella ne-au fost prezentate de Markus Richter, executive vice president, corporate communications & investor relations in cadrul companiei.
Tranzit: Unde se situeaza tara noastra in planurile de investitii Hella?
Markus Richter: Anul trecut, cele mai multe dintre investitiile noastre in Romania au fost alocate extinderii capacitatii de productie si dezvoltarii de noi concepte de productie. Romania a fost si va fi un pilon important in amprenta globala Hella. De aceea, Hella isi va continua investitiile in Romania si in urmatorii ani, concentrandu-se pe realizarea de proiecte pe termen lung dedicate clientilor.
Hella deserveste de la locatia sa din Romania clienti din intreaga lume. In acest context, am simtit si aici efectul declinului pietei globale. Fiind un furnizor global pentru industria auto, afacerea noastra din Romania s-a dezvoltat mai mult sau mai putin in conformitate cu dezvoltarea productiei globale de vehicule usoare.