Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele pe CNG, în stand-by din cauza infrastructurii și a scumpirii gazului

În 2021 Scania a vândut circa 10 camioane pe gaz în România, la diverse companii, care deocamdată le testează, nu sunt decise să investească în flote mai mari, cu atât mai mult cu cât rețeaua de stații de alimentare încă este foarte slab dezvoltată la noi și nici nu se fac progrese rapide. Clienții români care au cumpărat camioane pe CNG lucrează mai ales în zona București, Constanța, Iași, iar unii dintre ei dispun de rețea proprie, pentru care au investit în colaborare cu alți transportatori.

În ceea ce privește Bulgaria însă, infrastructura este dezvoltată și 40% din vânzările Scania sunt reprezentate de camioane cu CNG, folosite mai ales la transport intern. „Dar în Bulgaria la fiecare stație de alimentare există și gaz. Și în Ungaria rețeaua este dezvoltată. Însă, când te uiți între cele două țări, în România, infrastructura este aproape inexistentă“, a spus Benoit Tanguy, directorul general Scania pentru România și Bulgaria.

Pe de altă parte, creșterea din ultimul timp a prețului gazului este un impediment în calea vânzărilor de camioane pe CNG, iar analiza costurilor de operare comparativ cu mașinile diesel, făcută până acum, trebuie actualizată. „Deocamdată nimeni nu mai știe care este alegerea cea mai eficientă, de aceea vom aștepta să vedem cum evoluează prețurile la energie, gaz și motorină.“

Articole similare

Ad