Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Politica de amenzi a belgienilor de la DG7, contestată și de transportatori, și de instanță

Regiunea valonă a fost condamnată de Tribunalul de Primă Instanță din Namur pentru modul în care imobilizează vehiculele grele de marfă în cazul unei presupuse fraude legate de taxa de kilometru.
Abuzurile constatate de instanță privesc activitatea DG7, Direcția Generală Impozitare Operațională, care, în timpul verificărilor pe drumurile publice și în caz de suspiciune de fraudă, imobilizează adesea vehiculele și solicită plata imediată a unei amenzi. Or, asociația profesională a transportatorilor belgieni UPTR contestă de câțiva ani această abordare, argumentând că amenda este în acest stadiu prezumată și, prin urmare, poate fi contestată.

Tribunalul de Primă Instanță din Namur a considerat, pentru cel puțin a treia oară, așa cum arată UPTR, că aceste metode sunt disproporționate față de gravitatea infracțiunilor săvârșite și nu iau în considerare, de exemplu, un articol din Decretul din 16 iulie 2015 de stabilire a taxei pe kilometru, care spune că funcționarul competent poate reduce cuantumul la 250 de euro la prima infracțiune de acest tip a unui vehicul înregistrată în cursul aceluiași an calendaristic. Pe de altă parte, întrucât amenzile administrative sunt sancțiuni penale, impunerea colectării imediate și/sau a imobilizării vehiculului constituie un abuz de drept. Și ar trebui ca un judecător să examineze legalitatea și proporționalitatea fiecărei sancțiuni administrative.

Conducerea UPTR crede că administrația valonă spera să scape de control judiciar – dar iată că ea primește o lovitură serioasă care să-i amintească ce însemnă democrația – și că parlamentarii valoni ar trebui să organizeze o comisie de anchetă cu privire la acțiunile DG7.

Articole similare

Ad