Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profitul Maersk s-a înjumătățit pe măsură ce piețele se normalizează

Noua normalitate a lovit Maersk, deoarece profitul a scăzut în primul trimestru al anului.

În realitate, veniturile au scăzut de la un an la altul, de la 19,3 miliarde USD la 14,2 miliarde USD în primul trimestru. De asemenea, profiturile au fost reduse la jumătate: profitul din primul trimestru a trecut de la 6,8 miliarde USD la 2,3 miliarde USD în același interval de timp. Toate acestea sunt evidente în raportul intermediar al Maersk pentru primul trimestru.

Regresul este o consecință directă a scăderii tarifelor de transport de marfă pe piața containerelor. Acestea au fost în cădere liberă în ultimele două-trei trimestre, după ce au atins un nivel maxim în timpul pandemiei.

„Vizibilitatea rămâne scăzută pentru restul anului și, trecând prin această normalizare a pieței, rămânem concentrați pe gestionarea proactivă a costurilor. Pe măsură ce ne adaptăm la un mediu de afaceri radical schimbat, continuăm să ne sprijinim clienții în abordarea provocărilor legate de lanțul de aprovizionare”, afirmă Vincent Clerc, director general în raportul intermediar.

Scăderea din primul trimestru este vizibilă mai ales în activitatea maritimă a Maersk, deoarece veniturile au scăzut de la un an la altul, de la 15,6 miliarde USD la 9,8 miliarde USD. În schimb, ramura de logistică a grupului și-a crescut veniturile în acest interval de timp de la 2,9 miliarde USD la 3,5 miliarde USD.

Menține așteptările

În pofida scăderilor de pe piață, Maersk își menține așteptările pentru restul anului, inclusiv în ceea ce privește profitul operațional subiacent (EBITDA) undeva între 8 și 11 miliarde de dolari.

Așteptările se bazează pe o traiectorie care vede companiile care își golesc din nou spațiile de depozitare, după ce acestea au fost umplute până la refuz în timpul Covid, din cauza faptului că multe mărfuri suplimentare au fost comandate deja la sfârșitul primului semestru al pandemiei.

Potrivit Maersk, stocurile diminuate vor crea un echilibru mai bun în ceea ce privește cererea. Cu toate acestea, compania subliniază, de asemenea, că afluxul viitor de construcții noi care urmează să fie livrate transportatorilor va forța creșterea flotei globale în sus, în timp ce activitățile de dezmembrare a navelor rămân scăzute.

“Deși o parte din capacitatea disponibilă este absorbită prin creșterea mersului în gol, prin reducerea vitezei de navigație și prin anularea curselor, diferența dintre cerere și ofertă s-a mărit în S2 2022 și T1 2023”, scrie Maersk.

Presiune asupra contractelor

În ultimii ani, Maersk a întreprins un pariu strategic în domeniul logisticii. Aici, un element central este creșterea numărului de clienți ai companiei care au contracte pe termen lung, prin oferirea mai multor servicii în plus față de transportul maritim. Însă prăbușirea pieței spot a dus și la scăderea tarifelor contractuale, punând astfel presiune asupra modelului de afaceri al Maersk.

Concurenții importanți din domeniul logisticii, precum Kuehne + Nagel și DSV, au înregistrat, de asemenea, o înjumătățire aproape totală a veniturilor lor provenite din transportul maritim și aerian de marfă în primul trimestru al anului 2023. Pentru aceste companii, vinovații pentru scăderea activității sunt, de asemenea, cantitățile scăzute de marfă și cererea slăbită de servicii de transport de marfă.

Contractele pe termen lung sunt, de asemenea, în scădere

Cu toate acestea, contractele vechi și cele existente ar putea ajuta la protejarea câștigurilor la Maersk pe termen scurt.

În septembrie 2022, mai mult de 70% din volumul de marfă al Maersk era reprezentat de contracte fixe. Încă de la sfârșitul lunii martie, CEO-ul Maersk, Clerc, se aștepta ca în 2023 contractele fixe să rămână la nivelul înregistrat anul trecut.

Profitul Maersk după impozitare (EAT) în 2022 a fost de 29,7 miliarde USD. Astfel, anul a fost al doilea la rând în care compania a înregistrat profituri record, depășind toate recordurile de profit din istoria afacerilor daneze.

Articole similare

Ad