Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociatiile patronale fac presiuni pentru scaderea tarifelor RCA

Protestele transportatorilor de la sfarsitul anului trecut, toate negocierile si dezbaterile purtate intre autoritati si reprezentantii operatorilor pe marginea diminuarii tarifelor RCA au ramas fara niciun rezultat. Preturile la asigurarea obligatorie de raspundere civila nu numai ca nu au scazut, insa continua sa creasca. Astfel, de la 1 iulie a.c. au intrat in vigoare alte tarife, si mai gogonate, pentru un camion incadrat in clasa B0 pretul RCA fiind acum de peste 20.000 de lei.


Ca urmare a ultimului val de scumpiri, asociatiile patronale au transmis scrisori deschise si adrese tuturor institutiilor statului, incepand cu Guvern, Parlament, Consiliul Concurentei si terminand cu Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), pentru a solicita o interventie prompta in legatura cu spirala periculoasa pe care a intrat tariful RCA.
„Desi ASF a invitat UNTRR si celelalte asociatii ale transportatorilor la intalniri cu privire la RCA, iar acestea au transmis ASF 12 propuneri care sa fie incluse in proiectul de lege RCA, conducerea ASF a ignorat 80% din propunerile convenite cu transportatorii in actualul proiect de lege RCA transmis de catre Parlament anul aceasta.
In forma actuala, proiectul de lege RCA nu solutioneaza cea mai importanta problema care a generat protestele transportatorilor si a condus la demararea discutiilor cu Autoritatea de Supraveghere Financiara – respectiv stabilirea unui sistem de control al tarifelor de prima RCA, pe elemente de cost fundamentate, general acceptate de asiguratori, asigurati si ASF“, se arata intr-un comunicat UNTRR.
De altfel, UNTRR respinge noul proiect de lege RCA deoarece nu conduce la o reducere a preturilor pe segmentul RCA, fiind redactat doar in interesul companiilor de asigurari. „Cresterea gradului de cuprindere in asigurarea RCA a tuturor autovehiculelor s-ar putea realiza prin verificarea politelor RCA cu ajutorul camerelor de supraveghere CNADNR – numerele de inmatriculare citite de aceste camere se vor exporta periodic catre ASF, unde se vor compara cu baza de date existenta si va presupune sanctionarea celor care nu au asigurare. Consideram ca daca toate autovehiculele din Romania ar fi asigurate RCA, prima medie pentru vehiculele comerciale ar scadea la 1.100 de euro, in timp ce prima medie pentru autoturisme s-ar reduce la 95 de euro. Iar reducerea fraudei pe segmentul RCA s-ar putea realiza prin masuri administrative la emiterea politelor RCA, respectiv conexiunea la baza de date a DRPCIV/RAR, dupa sistemul existent si functional utilizat la emiterea rovinietelor, vehiculul fiind identificat pe baza unicitatii numarului de inmatriculare si a seriei de sasiu. In urma identificarii vehiculului in baza de date a DRPCIV/RAR, seria de sasiu este completata in mod automat in aplicatie“, se mai arata in comunicatul UNTRR.

Articole similare

Ad