Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul frigorific, vizat în mod special de regulamentele UE privind sustenabilitatea

Din 2030 nu mai pot fi utilizate pentru transport la temperatură controlată gazele fluorurate convenționale, ci numai agenții frigorifici naturali. În aceste condiții, asociația olandeză de transport și logistică TLN a stat de vorbă cu reprezentanții Carrier Transicold, companie care construiește, dezvoltă, furnizează și întreține agenți de răcire și care consideră că nou regulament se înscrie perfect în viziunea UE privind ecologizarea. Aceștia explică faptul că agenții de răcire sunt măsurați pe baza valorii lor GWP (Protocolul de încălzire globală), iar conform acestor standarde valorile gazelor fluorurate din industria de transport frigorific sunt prea ridicate. Deci până în 2030 trebuie să se treacă de la actualele gaze fluorurate, rezultate în urma unor procese chimice, la agenți frigorifici cu o valoare GWP mai mică. Deja Carrier a făcut pași în această direcție, renunțând în 2014 la gazele cu o componentă de clor și trecând de la R404a la R452a.

Acești pași le-au permis firmelor care fac transport frigorific să rămână conforme fără a fi nevoie să treacă la un nou sistem de răcire, doar prin reglarea diferită a unor supape. Dar acum, așa cum explică reprezentanții companiei, este vorba de o tranziție pentru care nu mai sunt suficiente mici ajustări, ci trebuie să se treacă la agenți frigorific naturali, ca amoniacul sau propanul, care au vâscozitate mai mare, deci trebuie pompate prin sistem cu presiune mai mare, ceea ce are efect asupra conductelor și dispozitivelor de cuplare. Deci va trebui să se treacă la noi sisteme de răcire, ceea ce are un impact major asupra firmelor de transport frigorific. De exemplu, va trebui scurtată perioada de amortizare a echipamentelor care tehnic ar putea fi folosite până în 2032, dar la care trebuie să se renunțe în 2030, în condițiile în care profitabilitatea vine mai ales atunci când ele au fost amortizate, dar mai pot fi exploatate. De aceea ar fi necesară o eliminare treptată a soluțiilor folosite în prezent, dar ea ar putea fi mai greu de realizat de către firmele mici sau de către lucrătorii independenți care fac transport frigorific.

În România, distribuitorul Carrier Transicold este Cool Unit Expert, care coordonează şi activitatea mai multor service-uri proprii sau independente pentru acoperirea întregului teritoriu national al României.

Articole similare

Ad