Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reinnoirea flotei prin dezmembrare, o solutie profitabila

Transportatorii prefera sa scape de camioanele vechi prin dezmembrare, decat sa le vanda complete, ca second-hand, la dealeri. Este cazul Dunca Expeditii, care a trimis recent primul lot de 30 de unitati, majoritatea Euro 3 si Euro 4, ca piese de schimb in Asia.
Compania timisoreana a pastrat anul trecut acelasi numar de camioane, respectiv circa 500 de unitati, dar si aproximativ 800 de remorci insa a investit in inlocuirea acestora cu unele noi. In prezent, flota mai numara circa 50-70 de camioane Euro 3, folosite pentru transportul intern, celelalte autotractoare fiind Euro 5 si Euro 6.
 

Odata cu inlocuirea vehiculelor vechi, Dunca Expeditii a dezvoltat si un business conex, avand logistica necesara pentru el : dezmembrarea acestora si comercializarea lor sub forma de piese de schimb in Asia. Afacerea este cu 50% mai profitabila decat daca ar fi vandute pe piata de second-hand. „Noi facem operatiunea de dezmembrare in service-ul propriu, apoi partile componente le incarcam in containere si le trimitem spre Asia. Am prospectat piata si am facut ceea ce faceau altii. Inainte existau trei-patru intermediari, le luau de la noi si le dadeau mai departe. Acum avem o colaborare cu o firma din Egipt. Am trimis recent primul lot – 30 de unitati Euro 3, Euro 4 si cateva Euro 5, care depasisera un milion de kilometri“, a declarat Doru Husarciuc, directorul de exploatare al Dunca Expeditii. Pentru anul viitor, compania are in plan schimbarea altor 100 de autotractoare si circa 130-150 de semiremorci. Desi este o afacere profitabila – mai ales ca transportul este optimizat, intr-un container fiind transportate patru autotractoare, dar si pentru faptul ca sasiurile sunt vandute la fier vechi – Dunca Expeditii nu vrea sa se dezvolte in acest sens, preferand ca acest business sa fie doar pentru parcul auto propriu.

Articole similare

Ad