Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Veniturile și profitul din transport au crescut în 2022 cu peste 20%

În România au activat anul trecut 41.535 de firme de transport (cele care au cod CAEN 4941), față de 41.132 în 2020, reprezentând, în ambii ani, 1,75% din numărul total de firme de la noi. Acestea au avut 149.873 de angajați, față de 150.429, cât a fost în 2021 numărul de angajați din transporturi, adică 3,73% în 2022 și 3,89% în 2021 din totalul persoanelor angajate în România. Dacă acești indicatori au fost relativ constanți, cifra de afaceri totală a firmelor de transport și profitul lor total au crescut în mai mare măsură față de 2021 – de la 12,90 la 15,70 de miliarde de euro, respectiv de la 1 la 1,3 miliarde de euro – atât din cauza inflației și a creșterii tarifelor, cât și pentru că, măcar în prima lui jumătate, 2022 a fost un an foarte bun, după care volumele au început să scadă, în funcție de firmă, fie din al treilea, fie din al patrulea trimestru, iar cifrele totale s-au deteriorat. Procentele operatorilor de transport din cifra totală de afaceri și din profitul firmelor din România au fost constante: 2,95% în 2021 și 2,89% în 2022, respectiv 2,43% în 2021 și 2,41% în 2022.

Veniturile întregii industrii românești de transport au crescut în 2022 cu 21,7% față de 2021 și veniturile primelor 500 de firme ordonate după cifra de afaceri păstrează proporția, fiind cu 21,1% mai mari, adică de 6,19 miliarde de euro, față de 4,19 miliarde de euro, cât au avut aceleași firme în 2021, și față de 5,06 miliarde de euro, cât au avut primele 500 de firme din clasamentul pe 2021.

Primele 100 de firme în ordinea cifrei de afaceri au avut în 2022 un total de 3,40 de miliarde de euro, față de 2,90 de miliarde de euro, cât au avut primele 100 de firme din 2021 (deci o creștere de 21,9%, similară celei a întregii industrii), și față de 2,63 de miliarde de euro, cât au avut cele 100 de firme fruntașe din 2022 în anul anterior.

În sfârșit, primele 30 de firme cu cele mai mari cifre de afaceri în 2022 au avut în total 1,65 de miliarde de euro, față de 1,31 în 2021 și față de 1,36, cât au avut primele 30 din clasamentul pe 2021.

Patru transportatori trec pragul de 100.000.000 de euro

Având în vedere creșterile mari ale cifrelor de afaceri înregistrate de majoritatea transportatorilor, nu mai avem doar o firmă cu venituri de peste 100 de milioane de euro, ca în 2021, ci patru. Internațional Alexander este pentru a doua oară liderul acestui clasament, cu 128,88 de milioane de euro, față de 101,44 în 2021, Dolo Trans Olimp crește de la 82,40 la 117,85 de milioane de euro și urcă de pe locul al treilea pe al doilea, Rin Trans Activ crește și mai mult ca cifră de afaceri, de la 67,81 la 109,71 de milioane de euro, și urcă de pe locul al cincilea pe al treilea, și Vos Logistics Cargo, cu o creștere ceva mai mică, de la 95,70 la 103,53, coboară două locuri, de pe al doilea pe al patrulea.

Dintre aceste patru firme, cele mai mari active, în valoare totală de 79,67 de milioane de euro, le are liderul, urmat de ocupantul locului al doilea, cu 58,61 de milioane de euro. Rin Trans Activ are active de numai 17,68 de milioane de euro (e drept, în creștere semnificativă față de cele 6,28 de milioane de euro din 2021), iar Vos Logistics Cargo are active de 25,85 de milioane de euro, față de 15,70 în 2021, aceste două firme fiind întrecute de cinci firme dintre primele 30 ca cifră de afaceri, dar și de Luscan (cu active de 30,28 de milioane de euro), Romstyl Impex (34,99 de milioane de euro) sau Est Europa Expediții (26,08 milioane de euro), care sunt în afara Top 30 după cifra de afaceri. Și asta pentru că Rin Trans Activ nu e tocmai un transportator – deși deține 130 de camioane și 22 de barje, după cum se menționează pe pagina oficială de website – ceea ce se vede și din numărul mic de angajați – 104 – comparativ cu Dolo Trans Olimp sau Vos Logistics Cargo, care fac aceeași cifră de afaceri aproape, dar cu 480 și respectiv 268 de angajați. Business-ul firmei din Constanța este tradingul de cereale, de unde cifra mare de afaceri, dar profitul mai mic.

Internațional Alexander este pe primul loc și ca număr de angajați, cu 992, dar în scădere față de cei 1.008 din 2021.

Alte șase firme au cifre de afaceri de peste 50 de milioane de euro, dintre ele detașându-se Skiptrans, cu 86,34 de milioane de euro, față de 66,52 în 2021, și Duvenbeck, cu 85,49 de milioane de euro, față de 74,07 în 2021, în coborâre de pe locul al patrulea pe al cincilea. Urmează J.T. Grup Oil, care în 2021 fusese pe locul al 17-lea, deci a urcat mult datorită creșterii cu 26,20 de milioane de euro a cifrei de afaceri, și Carrion Expedition, care, cu o scădere de 8,12 milioane de euro, își menține poziția a șaptea.

Routier European Transport și Filip au înregistrat cele mai spectaculoase creșteri – primul de pe locul al 18-lea în 2021 (datorită unei creșteri de 19,60 de milioane de euro a cifrei de afaceri), iar cel de-al doilea de pe locul al 20-lea în 2021, datorită unei creșteri a veniturilor de 16,68 de milioane de euro.

Activele acestor cinci firme sunt cuprinse între 17,03 milioane de euro (Carrion) și 37 de milioane de euro (Routier) – care a investit masiv în transport intermodal, dar și în flotă și depozite – iar numărul de angajați, între 35 (J.T. Group Oil) și 855 în cazul Skiptrans, ceea ce plasează firma pe locul al doilea după Internațional Alexander în funcție de acest indicator, deși cifra este mult mai mică decât cea din 2021, când avea 912 angajați.

Firmele de pe locurile 11-19 au fiecare o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de euro, iar dintre ele șase se regăsesc și în Top 20 pe 2022: H.Essers (care înregistrează o creștere de 5,52 de milioane de euro și își păstrează locul al 12-lea), Total N S A (pe locul al 19-lea în 2021 și pe al 16-lea în 2022, când a avut o creștere de 8,33 de milioane de euro), Dunca Expediții (pe locul al 11-lea în 2021 și pe al 17-lea în 2022, când a avut o creștere de 3,57 de milioane de euro), Internațional Lazăr Company (care în 2021 a fost pe locul al 10-lea și în 2022 pe al 18-lea, dar a crescut doar cu 201.087 de euro), Gartner Eurotrans (pe locul al 13-lea în 2021 și pe al 19-lea în 2022, cu o creștere de 2,27 de milioane de euro) și Arcese Transport (pe locul al 16-lea în 2021 și pe al 20-lea în 2022, când a crescut cu 5,60 de milioane de euro).

Cele patru firme cu peste 40 de milioane de euro cifră de afaceri în 2022 care nu apar printre primele 20 în 2021 sunt Binar (pe locul al 11-lea, cu o creștere a cifrei de afaceri de 16,89 de milioane de euro), Agexim (pe locul al 13-lea, cu o creștere de 18,03 de milioane de euro), Lagermax Autotransport (pe locul al 14-lea, cu o creștere de 9,02 milioane de euro) și Hoedlmayer-Lazăr România (pe locul al 15-lea, cu o creștere de 12,12 milioane de euro).

Dintre firmele cu peste 40 de milioane de euro cifră de afaceri, cele mai mari active le are în continuare Internațional Lazăr Company (61,46 de milioane de euro, pe locul al doilea după Internațional Alexander) și cele mai mici, Gartner Eurotrans (5,44 de milioane de euro). Cei mai mulți angajați îi are Dunca Expediți (461) și cei mai puțini, Hoedlmayr-Lazăr (168).

Alte 29 de firme au avut cifre de afaceri de peste 30 de milioane de euro, iar unele dintre ele au fost în 2021 chiar în Top 20: Vio Transgrup, pe locul al 14-lea în 2021, a crescut în 2022 cu 1,33 de milioane de euro; Eliton Trans a fost în 2021 pe locul al 15-lea și a scăzut cu 17.209 euro (este a doua dintre firmele fruntașe, după Carrion, care a înregistrat o scădere, deși foarte mică), dar, în schimb, a crescut cu aproape 8 milioane de euro, de la 17,4 la 25,4 milioane de euro cifră de afaceri pe A & C International Road Cargo, care face parte din același grup cu Eliton. O scădere importantă apare și în dreptul HTR Spedition, pe locul al 9-lea în 2021, dar care în 2022 a avut o scădere a cifrei de afaceri de 14,69 de milioane de euro, cel mai probabil din cauza transferării unei părți din flotă în vestul Europei, și care acum încheie plutonul transportatorilor cu peste 30 de milioane de euro în 2022, fiind pe locul al 49-lea în clasamentul general.

Cele mai mari active din acest pluton le are Transpeco (31,35 de milioane de euro), iar cel mai mare număr de angajați, Romstyl Impex (402).

Dintre firmele din Top 30 după cifra de afaceri, cea mai mare creștere valorică a cifrei de afaceri au avut-o cele din Top 3, dar nu în aceeași ordine: Rin Trans Activ (41,89 de milioane de euro), Dolo Trans Olimp (35,44 de milioane de euro), Internațional Alexander (27,44 de milioane de euro). În ceea ce privește Dolo Trans Olimp, trebuie precizat că firma specializată pe transport de mașini a investit în ultimii ani și în imobiliare, anul trecut finalizând complexul rezidențial Nordmark Residence din Pitești. Astfel, o parte din creșterea din 2022 atât a cifrei de afaceri, cât și a profitului s-a datorat și acestei noi linii de business. De altfel, Dolo Trans Olimp nu este singurul transportator care a investit în imobiliare, și cifrele altor firme fiind influențate de vânzările de proprietăți imobiliare. Între ele, cu a treia cea mai mare creștere, sunt firmele din grupul Agexim, cu 29,59 de milioane de euro.

Urmează în clasamentul celor mai mari creșteri valorice J.T Grup Oil, cu 26,20 de milioane de euro, iar alte nouă firme din Top 30 au crescut cu peste 10 milioane de euro.

Cea mai mare creștere procentuală a cifrei de afaceri dintre firmele din Top 30 au avut-o J.T. Grup Oil (75%), Agexim (70%), Iliuță Expedition (66%) și Rin Trans Activ (62%), iar cea mai mică, Dunca (9%), Vos Logistics Cargo (8%), Gartner Eurotrans (6%) și Vio Transgrup (4%).

Dar chiar și mai jos de Top 30 există firme care au avut în 2022 o cifră de afaceri cu peste 10 milioane de euro mai mare decât în 2021: European Logistics, de la 24,47 la 34,69 de milioane de euro, Luscan Com, de la 22,18 la 34,07, Avimi Serv, de la 16,01 la 32,83, și Alymar Business, de la 12,83 la 27,22 de milioane de euro.

În Topul după media cifrei de afaceri pe ultimii cinci ani continuă să fie pe primul loc Carrion, cu 107,23 de milioane de euro, în ciuda scăderii continue de la an la an, ca urmare a diminuării flotei înmatriculate în România. O urmează Vos Logistics Cargo, cu 103,38 de milioane de euro, care a scăzut în 2020, dar de atunci a avut doar creșteri, și Internațional Alexander, cu 94,81 de milioane de euro, care a recuperat an de an din decalaj.

Cele mai mici cifre medii de afaceri pe ultimii cinci ani dintre firmele din Top 30 le au Transpeco (28,73 de milioane de euro), Agexim (28,19), Binar Speed Exclusive (28,19), Rozoti Prodcom (26,42), Speed Line Impex (24,80), Cat-Ion (21,94) și Iliuță Expedition (15,75).

Iar în afara Top 30 există firme care au o cifră de afaceri medie pe ultimii cinci ani chiar mai mare de 30 de milioane de euro, deci peste transportatorii de mai sus: Eliton Trans (32,51 de milioane de euro), care totuși a crescut de la un an la altul, Ravitex (33,99) și Dianthus Company (35,75). Ultimele două au avut câte o scădere semnificativă în ultimii cinci ani: Ravitex de la 38,29 de milioane de euro în 2019 la 28,80 în 2020 și Dianthus de la 40,03 milioane de euro în 2019 la 27,14 în 2020.

Internațional Alexander și Dolo au cele mai mari profituri dintre firmele cu venituri mari

Cea mai mare marjă de profit dintre firmele din Top 30 o au Transpeco Logistics & Distribution (17%), Total N S A (12%) și Binar (9%). Iar Vos Logistics Cargo, Duvenbeck, Dunca, Gartner, Vos Logistics Bulk și Dumagas au marjă de profit în jurul lui 0%.

În afara Top 30 în funcție de cifra de afaceri am identificat firme care au marjă de profit de peste 10%, cele mai cunoscute dintre ele, și care fac transport cu flotă proprie, fiind Dianthus Company (13%), Romstyl Impex (11%) și Fartud (10%).

Dintre firmele din Top 30 în funcție de cifra de afaceri, cele mai mari profituri nete le au în 2022 primele două clasate, Internațional Alexander (8,34 de milioane de euro) și Dolo Trans (7,28), urmate de Transpeco (6,13 milioane de euro), Internațional Lazăr Company (5,03), Binar (4,25) și abia apoi de a treia clasată după cifra de afaceri, Rin Trans Activ (4,14 milioane de euro). Profit net mai mare decât unele firme din Top 30 după cifră de afaceri au și câteva firme care nu se regăsesc în acest clasament: Dianthus (4,10 milioane de euro), Est Europa Expediții (3,78), Romstyl Impex (3,76) Fartud (3,31 de milioane de euro), adică firmele menționate mai sus ca având marjă de profit mare.

Pierderi, dintre firmele din Top 30 după cifra de afaceri, au avut în 2022 Carrion (3,64 de milioane de euro), Vos Logistics Cargo (1,80), Gartner (1,74) și Vos Logistics Bulk (266.195 de euro).

În afară de aceste 47 de firme cu cifre de afaceri de peste 30 de milioane de euro, 31 au avut peste 20 de milioane de euro, 97 au avut peste 10 milioane de euro, 180 au avut peste cinci milioane de euro și 233 de firme de transport au avut peste un milion de euro.

Profit mai mare de 10 milioane de euro pentru doi operatori

În 2022 au obținut profit 561 de firme de transport din România, față de 582 în 2021. Două au avut peste 10 milioane de euro (în condițiile în care în 2021 profitul cel mai mare al unui transportator a fost de 6,67 de milioane de euro), alte șapte au avut peste cinci milioane de euro, patru au avut peste patru milioane de euro, șase au avut peste trei milioane de euro, 14 au avut peste două milioane de euro, 56 peste un milion de euro, 109 au avut peste 500.000 de euro, 220 de firme au avut profit de peste 100.000 de euro și restul, sub această valoare.

Transportatorii care au avut cele mai mari 100 de profituri au totalizat 220,65 de milioane de euro, față de 123,53 aceleași firme în 2021 sau față de 150,14 milioane de euro, cât au avut cele mai profitabile 100 de firme din clasamentul pe 2021.

Iar operatorii cu cele mai mari 30 de profituri din 2022 au avut în total 127,10 de milioane de euro, față de 65,08 milioane de euro aceleași firme în 2021 și față de 78,18, cât au avut cele mai profitabile 30 de firme din clasamentul pe 2021.

Două companii au avut profit de peste 10 milioane de euro: Port Trans, care în 2021 a fost pe locul al treilea în clasamentul după profit și a crescut cu 5,68 de milioane de euro, și Someșul Cald Producție, care în 2021 a avut 795.467 de euro, iar în 2022 a ajuns la 10,09 milioane de euro, și care are și cea mai mare creștere din top.

Cifrele Port Trans, însă, nu contează în clasamentul transportatorilor, deși are cod CAEN 4941, pentru că firma cu sediul în Dâmbovița activează în transporturi doar pentru a-și transporta agregatele minerale de balastieră, cifrele de vânzări de materiale de construcții dând, de fapt, totalul cifrei de afaceri spectaculoase care ar face invidios orice transportator.

Pe locul al treilea este Internațional Alexander, care în 2021 a fost pe al 17-lea și a crescut de atunci cu 6,23 de milioane de euro (a doua cea mai mare creștere după Someșul Cald), pe al patrulea Dolo Trans Olimp, care în 2021 nu era în Top 20 după acest indicator, dar a urcat mult datorită unei creșteri de 5,75 de milioane de euro (a treia cea mai mare) și pe al cincilea Transpeco, lider mai mulți ani în clasamentul după profit, care coboară de pe locul al doilea și are o creștere de 616.692 de euro față de 2021, dar rămâne pe primul loc în clasamentul după profitul mediu pe ultimii cinci ani, cu 6,29 de milioane de euro.

Royal Trans este prima firmă din acest pluton fruntaș care înregistrează o scădere de profit față de 2021, de 1,36 de milioane de euro, și coboară de pe primul pe al 6-lea loc. Total N S A crește cu 2,92 de milioane de euro și urcă de pe locul al 14-lea pe al șaptelea, în timp ce Heisterkamp Transport crește de la doar 98.791 de euro la 5,12 milioane, iar Internațional Lazăr Company are cu 2,72 de milioane de euro mai mult decât în 2021 și urcă de pe locul al 13-lea pe al 9-lea.

Dintre cele patru firme cu peste patru milioane de euro profit în 2022, care ocupă în 2022 pozițiile 10-13, trei au fost și în 2021 în Top 20: Proiect Personal Leasing a fost pe locul al 9-lea și are acum o creștere de 1,67 de milioane de euro, Rin Trans Activ a fost pe locul al 10-lea și a crescut cu 1,34 de milioane de euro, și Dianthus a fost pe locul al 4-lea și a avut creșterea cea mai mică dintre cele patru, de 399.700 de euro. Iar Binar Speed Exclusive a fost aproape de Top 20 în 2021, cu un profit de 1,50 de milioane de euro, față de care în 2022 a crescut cu 2,74 de milioane de euro.

Dintre cele șase firme cu profit de peste trei milioane de euro, Lagermax Autotransport a avut pierdere în 2019 (dintre firmele care au avut pierdere în 2021 este cea care a avut cel mai mare profit în 2022), iar Est Europa Expediții (cu 1,89 de milioane de euro în 2021 și o creștere de 1,88 de milioane de euro în 2022) și Agexim (cu 1,55 de milioane de euro în 2021 și cu o creștere de 1,46 de milioane de euro în 2022) nu au fost în Top 20 după profit. Celelalte trei, Romstyl, Fartud și Express Euroscan, au fost în 2021 pe locurile al 5-lea, al 8-lea, respectiv al 6-lea, și au avut în 2022 creșteri de 781.518, 439.746, respectiv 121.340 de euro.

Dintre firmele cu profit mai mare de două milioane de euro au fost în 2021 în Top 20 Rozoti Prodcom (pe locul al 15-lea în 2021 și cu o creștere de 709.300 de milioane de euro în 2022), Logistic E Van Wijk (pe locul al 20-lea în 2021 și cu o creștere de 841.768 de euro), Lancetti Transport (pe locul al 19-lea în 2021 și cu o creștere de 314.337 de euro). Din plutonul de 14 firme cu profit de peste două milioane de euro niciuna nu a avut pierderi în 2021. Cele mai mari creșteri ale profitului față de anul anterior le-au avut Saan Trucking (1,85 de milioane de euro), Marymantes Speed (1,76 de milioane de euro) și Filip (1,51 de milioane de euro). Saan Trucking este o firmă cu sediul în Cluj-Napoca, desprinsă în 2012 din Royal Dutch Saan, o firmă de familie olandeză, specializată în logistica evenimentelor și spectacolelor. Iar reluarea masivă a evenimentelor, turneelor mari și spectacolelor în România și în toată Europa, de altfel, a determinat și creșterea profitului Saan Trucking Cluj.

Cele mai mari marje de profit dintre transportatorii din Top 30 după profit le au Someșul Cald Producție (46%), Heisterkamp Transport (36%), Port Trans (35%) și MMM Trans Company (34%), la mare distanță de celelalte. Iar cele mai mici marje de profit le au Internațional Alexander și Dolo Trans (6%), Filip (5%) și Rin Trans Activ (4%).

Dintre firmele din Top 30 după profit, toate au avut profit în fiecare din ultimii cinci ani, cu excepția Lagermax, care a avut pierdere în 2020 și 2021, și Heisterkamp și Saan Trucking, care au avut pierdere în 2020.

Cele mai mari profituri medii pe ultimii cinci ani după Transpeco le au Internațional Alexander (4,78 de milioane de euro), Someșul Cald Producție (4,35 de milioane de euro) și Port Trans (4,28 de milioane de euro), iar trei dintre firme au o medie mai mică de un milion de euro (Lagermax 995.293, Saan Trucking 925.382 și Romoldova – o casă de expediții din Suceava orientată pe transporturi către Rusia, Ucraina, Belarus, Turcia etc. și legătura acestora cu UE – 835.298). În timp ce în afara Topului 30 după profit din 2022 sunt 17 firme cu o medie a profitului de peste un milion de euro, iar Vio Transgrup, care în 2022 este a 35-a în acest clasament, cu 1,98 de milioane de euro, are chiar o medie de 2,08 milioane de euro a profitului pe ultimii cinci ani.

Cele mai mari cifre de afaceri dintre transportatorii din Top 30 după profit le au Internațional Alexander (128,88 de milioane de euro), Dolo Trans Olimp (117,85) și Rin Trans Activ (109,71), iar cele mai mici, MMM Trans Company (6,89 de milioane de euro), Saan Trucking (8,51) și Titanic Grup (12,59). Iar dintre firmele din afara Top 30 după profit au cifre de afaceri mari J.T. Grup Oil (61,16 milioane de euro), Routier (54,46), H.Essers (44,15), Hoedlmayr-Lazăr (43,55) ș.a.

Cele mai mari active dintre transportatorii din Top 30 după profit le au Internațional Alexander (79,67 de milioane de euro), Internațional Lazăr Company (61,46) și Dolo Trans Olimp (58,61). Iar cele mai mici active le au Saan Truking (3,15 milioane de euro), MMM Trans Company (5,02) și Heisterkamp (5,09). În ceea ce privește numărul de angajați dintre transportatorii din Top 30 după profit, el este cel mai mare în cazul Internațional Alexander (992), Dolo Trans (480) și Agexim (465) și cel mai mic în cazul Saan Trucking (1), Romoldova (5) și Someșul Cald Producție (16).

Multinaționalele, în topul pierderilor din ultimii ani

La fel ca în 2021, șapte firme de transport au avut pierderi mai mari de un milion de euro, în condițiile în care în 2020 au fost zece, iar în 2019, opt. Teuer (-4,32 de milioane de euro) continuă să fie liderul acestui clasament, cu o pierdere ceva mai mică decât în 2021, urmat de Carrion (-3,64 de milioane de euro), care în 2021 a avut un mic profit, de 34.349 de euro, dar în rest a avut pierderi mari în fiecare an din 2018 încoace, culminând cu cea de 15,32 de milioane de euro din 2019. Vos Logistic Cargo (-1,80 de milioane de euro) și Gartner Eurotrans (-1,74 de milioane de euro), care în 2021 au fost pe locurile al 13-lea, respectiv al 7-lea, au avut pierderi în fiecare an din 2019 încoace, EPA Transport a fost pe profit în 2020, dar în rest a avut pierdere în ultimii ani, iar în 2021 a fost chiar în Top 10 după pierderi, Icirual 2003 a avut profit în 2019, dar în rest pierderi și în 2021 a fost pe locul al 4-lea în acest top, iar Maur a avut profit în fiecare dintre cei patru ani anteriori.

Alte cinci firme au avut pierderi de peste 500.000 de euro, dintre care Transporturi Auto a avut pierderi în fiecare dintre cei patru ani anteriori, Interliner Transport în toți ultimii cinci ani, cu excepția lui 2019, Mig Plus Spedition & Transport a avut pierderi și în 2020 și 2021, iar Jorge & Estefan Transportes și Bolintis Grup au fost pe profit în cei patru ani anteriori. Transporturi Auto a fost singura dintre aceste cinci firme care a fost în topul pierderilor și în 2021, pe locul al 11-lea.

Pierderi de peste 100.000 de euro au avut alți 17 operatori, de peste 50.000 alți șapte și de peste 10.000 de euro alți șase.

Ocupanta locului al 2-lea în acest clasament în 2021, Dumagas, a obținut în 2022 un profit de 95.891 de euro, ocupanta locului al 10-lea, Dunca, a avut în 2022 profit de 66.301 euro, Benga Autologistics a fost pe locul al 12-lea în 2021, dar a avut profit de 13.567 de euro în 2022, Tradisa a fost pe locul al 19-lea în 2021 și a avut profit de 100.890 de euro în 2022, și MCA Invest Industrial a fost a 20-a în 2021 și a avut profit de 24.667 de euro în 2022.

Iar firme care au fost în 2021 în Top 20 după pierderi și care au avut pierdere și în 2022, dar fără să mai intre în top, au fost Trans Sese (pe locul al 8-lea în 2021 și cu o pierdere de numai 37.847 de euro în 2022), Klacska (pe locul al 9-lea în 2021 și cu o pierdere de numai 98.330 de euro în 2022), Adomid Speed (pe locul al 15-lea în 2021 și în 2022 cu o pierdere de 15.410 euro) și Paneuro International (pe locul al 16-lea în 2021 și cu o pierdere de 177.154 de euro în 2022).

În afară de Teuer și de Gartner, firmele care au fost și în 2021 și în 2022 în Top 20 sunt Icirual 2003, în 2021 pe locul al 4-lea și acum pe al 6-lea, Terminal Trans Bitum, în 2021 pe locul al 6-lea, iar în 2022 pe al 13-lea, Transporturi Auto, pe locul al 11-lea, respectiv pe al 12-lea, și Vos Logistics Cargo, pe locul al 13-lea, respectiv pe al 3-lea.

Dintre firmele din Top 30 după pierderi, cele mai mari cifre de afaceri le au Vos Logistics Cargo (103,53 de milioane de euro), urmată de Skiptrans (86,34), Carrion (55,39) și Gartner Eurotrans (40,74). Iar cele mai mici cifre de afaceri sunt ale Terminal Trans Bitum (190.823 de euro), Autovest Trans (18.387 de euro) și la mare distanță Jorge & Estefan Transportes (867.248 de euro).

În ceea ce privește activele totale ale firmelor din Top 30 după pierderi, cele mai mari aparțin Vos Logistics Cargo (25,85 de milioane de euro), Skiptrans (19,61), Carrion (17,03) și Teuer (16,18), iar cele mai mici sunt ale Van Mieghem Transport (708.577 de euro), Jorge & Estefan Transportes (705.635 de euro) și Mig Plus Spedition & Transport (640.127 de euro).

Routier, Internațional Alexander și Luscan au avut cele mai mari creșteri ale activelor

Activele primelor 500 de firme de transport din România ordonate după valoarea activelor au totalizat în 2022 3,17 miliarde de euro, față de 2,72 de miliarde de euro aceleași firme în 2021 și față de 2,81 de miliare de euro, cât au avut primele 500 de firme din acest clasament pe 2021. Primele 100 de firme au 1,74 de miliarde de euro, față de 1,45 în 2021 și față de 1,53, cât au avut primele 100 de firme din 2021. Iar primele 30 au 911,52 de milioane de euro, față de 747,16 milioane de euro în 2021 și față de 784,58 de milioane de euro, cât au avut primele 30 de firme din clasamentul pe 2021.

Ca și în 2020 și 2021, aceleași trei firme, deși în ordine diferită, continuă să aibă active de peste 50 de milioane de euro: Internațional Alexander este și de data aceasta liderul clasamentului și crește cu 11,96 de milioane de euro față de 2021, și Internațional Lazăr urcă de pe locul al 3-lea pe al doilea datorită unei creșteri de 7,50 de milioane de euro, devansând de data aceasta Dolo Trans Olimp, care a avut o valoare a activelor cu 2,50 de milioane de euro mai mică decât în 2021.

Alte 20 de firme au active de peste 20 de milioane de euro, față de 13 firme în 2021, iar alte 57 au peste 10 milioane de euro, față de 48 în 2021.

Scăderi ale activelor față de 2021 au mai avut, dintre firmele din Top 30 în funcție de active, în afară de Dolo, Skiptrans, cu 7,58 de milioane de euro și Dunca Expediții (498.037 de euro).

Cele mai mari creșteri ale activelor, de peste 10 milioane de euro, le-au înregistrat Routier European Transport (15,33 de milioane de euro), care urcă astfel în clasament de pe locul al 16-lea pe al 6-lea, Internațional Alexander (11,96 de milioane de euro), Luscan Com (11,03), Port Trans (10,97) și Vos Logistics Cargo (10,14). Iar cele mai mici creșteri ale activelor dintre firmele din Top 30 sunt ale Vectra Internațional (260.358 de euro) și la mare distanță ale Sorcani, Speed Line Impex și Lagermax Autotransport, cu 1,61-1,99 de milioane de euro.

Creșterea procentuală cea mai mare a activelor dintre firmele din Top 30 o au Routier (71%), Vos Logistics Cargo (65%) și Luscan (57%).

Dintre toate firmele de transport, nu doar cele din Top 30, cea mai are scădere a activelor o are Teuer, 10,86 de milioane de euro, firmă aflată pe primul loc și în 2022 și în 2021 în topul în funcție de pierderi. Trameco a scăzut cu 2,45 de milioane de euro, iar Ravitex cu 2,18.

Cea mai mare medie a activelor pe ultimii cinci ani o are Internațional Alexander (64,36 de milioane de euro), urmată de Dolo Trans (60,67) și Internațional Lazăr Company (58,05). Iar cele mai mici medii dintre firmele din Top 30 după active le au Treiro (12,40 de milioane de euro) și Sorcani (11,16 milioane de euro). În afara Top 30 se găsesc numeroase firme cu active medii mai mari decât acestea trei din urmă, Carrion având chiar o medie de 35,11 milioane de euro, deoarece a pornit de la 73,349 de milioane de euro în 2018, dar a scăzut aproape în fiecare an prin diminuarea flotei din România, până la 17,03 milioane de euro în 2022.

Dintre firmele din Top 30 după active, cele mai mari cifre de afaceri le au în 2022 Internațional Alexander (128,88 de milioane de euro), Dolo Trans Olimp (117,85) și Vos Logistics Cargo (103,53), în timp ce Rin Trans Activ are cifră de afaceri de peste 100 de milioane de euro, dar, așa cum am comentat deja, este abia pe locul al 32-lea după active. Alte firme aflate în afara Top 30 după active, dar care au cifre mari de afaceri, sunt Carrion (55,39 de milioane de euro), Logistic E Van Wijk (39,30) sau Cat-Ion (37,86).

Cele mai mici cifre de afaceri dintre firmele din Top 30 după active le au Șerban Distribuție (13,68 de milioane de euro), Sorcani (15,73) și Someșul Cald Producție (21,88).

Doar două firme din Top 30 după active au pierdere în 2022: Vos Logistics Cargo și Trans Sese. Dintre celelalte, cele mai mari profituri le au Port Trans (10,28 de milioane de euro), Someșul Cald Producție (10,09 milioane de euro) și Internațional Alexander (8,34), iar cele mai mici profituri le au Dunca Expediții (66.301 euro), Șerban Distribuție (110.742 de euro) și Duvenbeck Logistik (282.560 de euro).

În afara Top 30 după active sunt firme cu profituri mari în 2022: Royal Trans (pe locul 31 ca active și cu profit de 5,30 de milioane de euro în 2022), Rin Trans Activ (pe locul 32, cu profit de 4,14) și Dianthus (locul 39, profit de 4,10 milioane de euro).

Cei mai mulți salariați dintre firmele din Top 30 după active îi au Internațional Alexander (992), Duvenbeck (637) și Dolo (480), iar cei mai puțini, Someșul Cald Producție (16) și J.T. Grup Oil (35). Iar cei mai mulți salariați dintre firmele care nu sunt în Top 30 au Carrion (715), H.Essers (619) și Maracana (531).        

Articole similare