Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Citroën anunță o nouă eră pentru gama sa de vehicule comerciale

Prin reînnoirea simultană a modelelor Berlingo Van, Jumpy și Jumper, Citroën intenționează să își consolideze și mai mult poziția solidă deținută pe piața vehiculelor comerciale ușoare. Noile game au în continuare toate calitățile inițiale, dar beneficiază și de o serie de optimizări în ceea ce privește confortul, conectivitatea, sistemele de asistare a conducerii și grupurile motopropulsoare.

În ceea ce privește linia stilistică a exteriorului, noul Berlingo Van prezintă cel mai recent design al Mărcii, cu o parte frontală mai înaltă, care a fost complet reproiectată – de la grila radiatorului la bara de protecție și faruri. Rezultatul este că alura lui Berlingo Van are mai mult caracter, accentuând dinamismul și robustețea sa. Pe lateral, modificările stilistice se concentrează în principal asupra roților, care au primit un alt design. Este disponibilă o nouă culoare de caroserie: Kiama blue.

Compartimentul pentru pasageri a fost reproiectat, iar acum dispune de o nouă planșă de bord mai ergonomică. Calitatea finisajelor a fost, de asemenea, îmbunătățită. Planșa bord integrează acum un nou ecran tactil de înaltă definiție de 10“ (vezi mai jos). Volanul este, de asemenea nou, și dispune de butoane pentru controlul vitezei de croazieră și pentru sistemul audio. La versiunea electrică, în spatele volanului au fost adăugate padele pentru gestionarea recuperării energiei, în funcție de nivelul curent de încărcare.

Noul Berlingo Van este compatibil cu noile scaune Citroën Advanced Comfort®, care vor fi apreciate de toți profesioniștii care petrec zilnic ore întregi în vehiculul lor. Exclusiv pentru Citroën, scaunele Advanced Comfort® din noul Berlingo Van se bazează pe o arhitectură elaborată, includ suporturi laterale speciale și sunt învelite în spumă și țesătură de înaltă calitate.

Confortul utilizatorului este esențial pentru performanțe profesionale optime. Prin urmare, noul Berlingo Van trece la un nivel superior, oferind utilizatorilor cele mai noi tehnologii pentru facilitarea activităților cotidiene. În privința sistemului de infotainment, totul s-a schimbat: vehiculele din categoria entry-level beneficiază de My Citroën Play, cu stație smartphone, o stație de andocare integrată pentru smartphone. Accesibilă și ingenioasă, această soluție este în pas cu vremurile. Șoferii își pot conecta smartphone-ul la mașină, pot asculta muzică sau efectua apeluri prin intermediul sistemului audio și pot utiliza aplicația de navigație de pe smartphone-ul lor. Pentru îmbunătățirea siguranței șoferului, sistemul poate fi controlat de la volan sau prin intermediul recunoașterii vocale a smartphone-ului. Este o extindere cu drepturi depline a smartphone-ului pentru șoferi.

Noul Berlingo Van poate integra două niveluri de ecrane de 10″ în centrul noului său panou de bord. Un ecran tactil pentru controlul noilor sisteme multimedia Citroën: noul sistem de infotainment My Citroën Play, combinat cu un ecran standard de 10″, poate fi utilizat pentru recepționarea radio și include o funcție de replicare wireless a smartphone-ului, compatibilă cu Apple CarPlay și Android Auto. Conceput ergonomic, acesta afișează și camera video pentru marșarier echipată pe vehicul.

Noul sistem My Citroën Drive Plus, combinat cu un ecran de înaltă definiție de 10 inch și disponibil cu navigație 3D conectată, este extrem de ușor de utilizat. Inspirat de widgeturile smartphone-urilor, îl poți utiliza pentru gestionarea diferitelor funcții media. Ecranul de înaltă definiție poate fi folosit, de asemenea, pentru afișarea imaginilor de la camera video pentru marșarier.

Noul Berlingo a fost echipat cu o serie de sisteme noi pentru asistare la rulare, printre care o versiune îmbunătățită a Dynamic Surround View, asistență la parcare și sistemul Highway Driver Assist (care îmbună controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu asistentul la menținerea benzilor de circulație și frânarea automată în caz de urgență).

Printre motoarele cu ardere internă se numără propulsorul pe benzină PureTech, de 110 CP, și motoarele diesel BlueHDi de 100 CP și 130 CP.

Separat, ë-Berlingo păstrează motorul 100% electric, care furnizează 100 kW (136 CP) și un cuplu maxim de 270 Nm, combinat cu o baterie nouă de

50 kWh, ce permite o autonomie de până la 330 km, cu 20% mai mult decât modelul anterior. Această distanță poate fi optimizată cu ajutorul noului sistem de frânare regenerativă, care poate fi activat conform celor trei niveluri diferite de regenerare, cu ajutorul padelelor montate pe volan.

Cele trei moduri de conducere familiare sunt în continuare disponibile, în funcție de cerințele de utilizare ale vehiculului: Eco pentru autonomie maximă, Power pentru performanțe maxime și Normal.

Ë-Berlingo Van poate fi echipat opțional cu pompă de căldură pentru menținerea căldurii în habitaclu pe timp de iarnă, fără consumarea bateriei, contribuind astfel la maximizarea autonomiei. Vehiculul dispune de un încărcător încorporat de 7,4 kW și poate fi echipat opțional cu un încărcător trifazat de 11 kW, pentru reîncărcare facilă.

Cu ajutorul unui wallbox de 7,4 kW, bateria poate fi reîncărcată complet în 7,5 ore. Acest timp poate fi redus la 5 ore cu un wallbox de 11 kW.

Ë-Berlingo Van este în topul segmentului său în ceea ce privește timpul de reîncărcare accelerată: 30 de minute pentru încărcarea bateriei de la 20% la 80% prin intermediul unei stații publice de încărcare de 100 kW.

Noul Berlingo Van păstrează modularitatea și volumul de încărcare care au făcut din predecesorul său un mare succes. Este disponibil cu 2 sau 3 locuri și în două lungimi (M – 4,40 m și XL – 4,75 m) pentru toate tipurile de motorizări. Are o capacitate totală de până la 4,40 m³ și o sarcină utilă de 1 tonă (780 kg pentru versiunea electrică).

Bineînțeles, Berlingo Van este disponibil în continuare în versiunea cu cabină extinsă. Spătarul scaunului central poate fi rabatat pentru a fi transformat în masă de scris, iar scaunul lateral poate fi rabatat pentru facilitarea transportului de încărcături lungi.

Noul Citroën Jumpy este disponibil în două lungimi, M: 4,98 m și L: 5,33 m. Are un volum util de până la 6,6 m³ și o sarcină utilă de până la

1275 kg, în funcție de versiune. Vehiculul este spațios, oferă un volum de încărcare de până la 6,6 m³ și este ușor de manevrat în oraș, grație dimensiunilor sale compacte (are o rază de bracare de 12,4 m și o înălțime de 1,90 m).

Echipările interioare și sistemele de asistență activă sunt similare celor ale noului Berlingo. În plus, vehiculul este echipat acum cu servodirecție electrică (în loc de electro-hidraulică), pentru reducerea efortului și îmbunătățirea manevrabilității.

Jumpy dispune de o gamă cuprinzătoare de motoare. Astfel, propulsoarele diesel BlueHDi sunt puternice și eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, fiind disponibile într-o gamă extinsă de puteri: 120 CP și 145 CP în combinație cu o transmisie manuală cu 6 trepte sau 180 CP, cu transmisie automată cu 8 trepte (disponibil și pe BlueHDi 145).

Ë-Jumpy, cu motorul de 100 kW (136 CP), este disponibil în continuare cu două tipuri de baterii, de 50 sau 75 kWh, pentru autonomie de 224 sau respectiv 350 km. În plus, versiunea electrică cu pilă de combustie pe hidrogen, ce urmează să se introducă în ofertă în viitor, va oferi autonomie de 400 km.

Noul Jumper ajunge la un nivel nou în materie de asistare la rulare, conectivitate și confort, oferind caracteristici unice în segmentul său.

Gama sa de motorizări diesel și electrice a fost revizuită în profunzime, garantând profesioniștilor eficiență sporită și costuri de funcționare mult mai reduse.

Noul Jumper este cel mai robust LCV de la Citroën, cu o sarcină utilă de până la 2 tone. Dispune de o serie de echipamente innovative – demne de un vehicul pentru pasageri – care asigură condiții optime de utilizare, în fiecare zi.

Partea frontală a noului Jumper a fost reproiectată pentru accentuarea personalității puternice a modelului, îmbunătățind în același timp caracteristicile sale aerodinamice. Bara de protecție, grila radiatorului (acum în culoarea caroseriei) și oglinzile laterale au fost reproiectate în acest scop. Secțiunea inferioară de culoare neagră a fost ranforsată pentru îmbunătățirea protecției vehiculului în caz de impact. Mai elegante, noile faruri LED sunt, de asemenea, cu 30% mai eficiente decât predecesoarele lor cu halogen. În cele din urmă, luminile spate beneficiază de un nou design.

În compartimentul pasagerilor, planșa de bord a noului Jumper a fost reproiectată pentru ergonomie îmbunătățită și mai multă eleganță, cu un panou de instrumente digital nou și un ecran central de mari dimensiuni.

Volanul, comenzile transmisiei și ornamentele portierelor au fost, de asemenea, modernizate.

Funcțiile de infotainment ale lui Jumper au fost, de asemenea, reproiectate. Pe versiunile de nivel mediu, există un ecran de 5″ care afișează informații despre mediile utilizate (radio, telefon etc.).

Sunetul poate fi transmis prin Bluetooth, iar șoferul poate interacționa ușor și în siguranță cu smartphone-ul, folosind recunoașterea vocală. Pe versiunile de top, Jumper are un ecran tactil nou de 10 inch, care include radio, instrumente de navigație etc. Designul ergonomic inspirat de smartphone-uri permite utilizarea facilă și fluidă datorită widget-urilor care funcționează sub formă de comenzi rapide. Oferă funcție Bluetooth hands-free, replicarea fără fir a ecranului smartphone-ului și navigație 3D.

Panou de instrumente opțional de 7“, complet digital, actualizat și mult mai clar. Șoferul poate personaliza afișajul de informații pentru ca acesta să se concentreze pe datele care îi sunt mai utile. Acest ecran poate fi utilizat și pentru vizualizarea informațiilor de navigație de la bord. Ca dotare standard, noul Jumper dispune de un panou de instrumente nou, care combină un afișaj analogic pentru vitezometru și turația motorului, cu indicatoare digitale pentru nivelul de combustibil și temperatura motorului, precum și un ecran TFT de înaltă calitate de 3,5“. Nu în ultimul rând, încărcătorul wireless pentru smartphone plasat în centrul noii planșe de bord elimină necesitatea de a conecta și deconecta telefonul ori de câte ori ieși din autovehicul, iar oglinda retrovizoare digitală opțională este conectată la camera video din partea posterioară a noului Jumper, oferind vizibilitate perfectă în orice moment.

Pachetul Drive Assist reprezintă primul pas către conducerea fără șofer.

Acesta combină controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția oprire și pornire, asistarea pentru menţinerea centrului benzii de rulare și asistarea în ambuteiaje, iar la viteze de până la 30 km/oră sistemul poate controla în mod autonom direcția, frânarea și accelerația. Se oferă, de asemenea, radar 360 de grade pentru parcare și sistem de acces și pornire „hands-free“.

Noul Jumper vine cu motorizări care îmbină performanța și eficiența. 

Astfel, motorul 2,2 diesel este disponibil în trei variante de putere: 120 CP, 140 CP și 180 CP, combinat cu o transmisie manuală nouă cu 6 trepte. Pentru prima dată, o transmisie automată cu 8 trepte este disponibilă opțional pentru BlueHDi 140 și 180.

Motorul anterior al modelului electric Ë-Jumper, de 90 kW/122 CP, a fost înlocuit de o unitate electrică având o putere de 200 kW/270 CP şi un cuplu mărit semnificativ de la 260 la 400 Nm. În plus, bateriile de 37 și 70 kWh au fost înlocuite de o singură versiune de 110 kWh, ce oferă o autonomie de până la 420 km.

Performanțele și autonomia noului ë-Jumper pot fi optimizate în funcție de condiții, prin intermediul celor 3 moduri de rulare: NORMAL pentru utilizare versatilă (putere limitată la 160 kW), ECO pentru autonomie optimă (putere limitată la 120 kW) sau POWER pentru performanțe maxime (putere totală de 200 kW). În plus, padelele amplasate în spatele volanului activează 4 niveluri de decelerare regenerativă, îmbunătățind confortul la rulare și autonomia.

Ë-Jumper va primi și un motor electric cu pilă de combustie pe hidrogen în a doua jumătate a 2024.

Noul Citroën Jumper este disponibil într-o gamă extinsă, cu două ampatamente disponibile (3,45 m și 4,04 m) și trei lungimi (L2, L3 și L4), pentru diferite variante de caroserie și volume cuprinse între 10 și 17 m³. Pentru a servi drept bază pentru conversii speciale, noul Jumper, cu ampatament de 4,04 m, este disponibil și în variantele L3 sau L4 șasiu cu cabină simplă și L3 sau L4 șasiu cu cabină dublă.

Citroën este un jucător important în domeniul vehiculelor comerciale ușoare, cu o cotă de 8,3% din această piață localizată în Uniunea Europeană, începând cu 2022. Berlingo Van, Jumpy și Jumper reprezintă 30% din vânzările totale ale Mărcii.

Articole similare

Ad