Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2022, an de vârf în economia și logistica/transportul din Olanda

Conform institutului olandez de statistică CBS, citat de asociația olandeză de transport și logistică TLN, numărul de kilometri parcurși de camioanele și vehiculele comerciale ușoare din această țară a fost în 2022 mai mare decât în anul anterior pandemiei de Covid-19, 2019.

Un consilier TLN explică cifrele și spune că 2022 a fost un an de vârf pentru Olanda, în care economia a crescut cu 4,5%, după ce și în 2021 crescuse cu 4,9% față de 2020, ceea ce se vede imediat și în transport și logistică. 2022 a fost, de asemenea, un an în care încă s-au simțit anumite tendințe din perioada pandemiei, în sensul că numeroși consumatori au cheltuit mai mult.

Și preocuparea pentru a folosi utilitare prietenoase cu mediul s-a văzut mai clar decât până acum, mai ales în logistica urbană, în perspectiva zonelor cu emisii zero care vor fi instituite de la 1 ianuarie 2025 în aproximativ 30 de orașe mari din Olanda, unde nu va mai fi posibil decât transportul electric. În acest sens există și o schemă de subvenționare și, deși aceasta este insuficientă în opinia TLN, managerii de firme de transport și logistică sunt pe deplin implicați în utilizarea camioanelor electrice pentru aprovizionarea urbană și nu numai, ceea ce deja duce la congestii ale rețelei de alimentare. Soluții temporare există, dar logistica urbană are nevoie de o schemă prioritară pentru consolidarea conexiunilor la rețeaua electrică, astfel încât să se permită încărcarea vehiculelor mai ales noaptea, când nu sunt vârfuri de consum și nu le creează probleme operatorilor rețelelor.

TLN îi va prezenta în curând guvernului olandez un plan, Delta Mobility 30, elaborat de Alianța pentru Mobilitate, din care asociația face parte alături de alți 24 de actori implicați în mobilitate, și care descrie modul în care guvernul poate aborda mobilitatea în următorii ani.

Articole similare

Ad