Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CE redefinește transportul combinat

Luna aceasta a fost publicată Revizuirea Directivei din 1992 privind transportul combinat, mult așteptată de industria de profil și diferită de forma anterioară, prin care Comisia Europeană (CE) speră să stimuleze utilizarea intermodalului pentru a reduce costurile externe ale transportului rutier, cum ar fi zgomotul, emisiile de CO2 și poluarea aerului, costuri pe care CE le estimează ca fiind de trei ori mai mari decât cele ale transportului feroviar și transportului pe căile navigabile.
Noua propunere înlocuiește aproape toate definițiile vechi cu o dispoziție generală care spune că firmele trebuie să demonstreze că obțin o reducere a costurilor externe cu 40% în comparație cu o rută care include doar transport rutier. Reducerea trebuie demonstrată prin intermediul unei platforme electronice care urmează să fie creată, iar firmele care respectă această prevedere îndeplinesc condițiile cerute în transportului combinat, ceea ce le permite să se califice pentru o serie de beneficii oferite de noua propunere, cum ar fi scutirea de la toate interdicțiile de condus atunci când utilizează transportul intermodal.
Statele membre ar trebui să adopte măsuri naționale care să prevadă o reducere a anumitor impozite sau taxe pentru antreprenori și să realizeze o reducere cu 10% a costurilor pentru transportul intermodal în 7,5 ani.
Asociația olandeză de transport și logistică TLN crede că directiva pune încă numeroase întrebări, legate mai ales de modul în care se va demonstra această reducere a costurilor externe.

Articole similare

Ad