Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Și în Spania, birocrația complică recrutarea șoferilor de transport străini

Organizațiile de transport rutier și-au exprimat îngrijorarea cu privire la deficitul tot mai mare de șoferi profesioniști în Spania pentru a ocupa locurile de muncă oferite de companiile de transport spaniole, cu riscul ca acest lucru să afecteze în cele din urmă dezvoltarea normală a lanțurilor de aprovizionare cu bunuri și produse.

Conform diferitelor studii privind situația ocupării forței de muncă în Spania, procentul companiilor de transport care întâmpină dificultăți în ocuparea posturilor vacante este estimat la peste 20%, estimându-se că peste 15.000 de locuri de muncă vacante vor rămâne neocupate din cauza lipsei de candidați disponibili.

Această problemă nu este întâlnită doar în Spania, ci și în alte țări europene și în restul lumii. Penuria de șoferi este deosebit de relevantă, din cauza mai multor factori, cum ar fi costul financiar ridicat necesarii obținerii permisului și atestatului profesional, condițiile dificile al desfășurării activității propriu-zise, care fac această profesie neatractivă în multe cazuri pentru cetățenii spanioli, în ciuda procentului ridicat de șomaj din Spania.

Pentru a clarifica și a facilita încorporarea șoferilor străini pe piața spaniolă a muncii, ministerele Securității Sociale, Transporturilor și Internelor au convenit să colaboreze pentru a încuraja companiile de transport să angajeze șoferi străini din afara UE în diferite moduri: fie prin aducerea acestora din țările de origine, fie prin regularizarea imigranților care locuiesc deja în Spania, prin acordarea, în toate cazurile, a unui permis de ședere pentru obținerea certificatului de competență profesională, inițială sau continuă, în funcție de anul în care au obținut permisul de conducere în țara de origine, precum și prin preschimbarea ulterioară a permisului în Spania, odată ce au trecut șase luni de la obținerea reședinței în Spania.

Birocrația, „un obstacol” în recrutarea șoferilor străini

Asociațiile de transport consideră că este în continuare necesară reducerea numeroaselor obstacole birocratice și a termenelor excesiv de lungi pentru a obține aprobarea unui șofer profesionist străin în Spania. În ceea ce privește schimbul de permise de conducere, există puține țări cu care Spania are un acord de recunoaștere și validare, iar dacă există unul, în multe cazuri schimbul se face doar pentru permisul B, dar nu și pentru permisul profesional C sau D.

Din acest moment, mișcarea lentă a mecanismelor administrației, în special a Poliției Rutiere, face ca un candidat care dorește să se prezinte la examenul pentru obținerea permisului de conducere să aștepte cel puțin opt luni pentru a putea susține examenul, la care se adaugă timpul necesar pentru obținerea certificatului de aptitudini profesionale, astfel încât timpul necesar pentru calificarea unui șofer profesionist străin în Spania poate depăși un an, timp în care, nefiind în măsură să conducă, acesta este dezobișnuit în ceea ce privește abilitățile de conducere a vehiculelor de transport.

Articole similare

Ad