Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primul pachet de măsuri de protejare a pieței maghiare de transport intră în vigoare

Federația operatorilor maghiari de transport MKFE anunță că duminică, 4 februarie, intră în vigoare primul pachet de măsuri pregătit de Ministerul Economiei Naționale (NGM) din această țară și anunțat de guvern la sfârșitul lui 2023, care își propune să consolideze transportul rutier și logistica internă.

Obiectivul principal al acestei modificări legislative este de a crea condiții de piață echitabile și de a proteja transportatorii interni de creșterea numărului de firme străine fără licență care fac transport în Ungaria. La sugestia transportatorilor, regulamentul introduce un tarif minim pentru serviciile de bază, un tarif pentru încărcarea și sortarea paleților, unul pentru perioadele de nefuncționare și un număr maxim de subcontractori implicați în transport.

Pentru a sprijini aplicarea tarifului minim și a noilor reguli legate de subcontractori, organizațiile patronale au pregătit și un ghid practic în cooperare cu NGM.

Între timp continuă lucrările la al doilea pachet, care va include și măsuri de protecție comercială și de facilitare a muncii administrative, pentru a îmbunătăți competitivitatea firmelor din domeniu și a consolida caracterul de punct de întâlnire al economiei ungare.

Acest al doilea pachet, pregătit în cooperare cu transportatorii, stabilește cum să se organizeze controalele astfel încât să fie depistate firmele care lucrează ilegal și să se accelereze implementarea procedurilor oficiale legate de transport. De exemplu, pentru a sprijini și asista cărăușii maghiari, guvernul poate înființa o organizație operațională separată condusă de Ministerul Economiei Naționale și Ministerul Construcțiilor și Transporturilor, cu implicarea organizațiilor patronale, care să aibă ca scop examinarea propunerilor prezentate guvernului și punerea lor în practică.

Din comunicatul ministerului citat de MKFE reiese că după limitarea inflației guvernul își propune să obțină din nou creștere economică în 2024, iar sectorul transporturilor și logisticii – pentru a ajunge la un plus de 4% și a-și dubla ponderea în economia națională până în 2030, adică pentru a contribui cu la 10% la PIB – trebuie consolidat în continuare. În plus, intenția guvernului este ca firmele maghiare de logistică să participe cât mai mult la creșterea industrială și economică din următorii ani.

Articole similare

Ad