Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consumatorii și furnizorii independenți de servicii auto și de mobilitate din Europa se mobilizează pentru o acțiune urgentă a Comisiei privind legislația referitoare la datele despre vehicule

Un grup de 10 reprezentanți ai furnizorilor independenți de servicii auto a solicitat președintelui von der Leyen și Colegiului comisarilor să elaboreze urgent o legislație sectorială specifică privind accesul la datele despre vehicule. Împreună, aceștia reprezintă 80% din economia europeană a sectorului auto și includ furnizorii și distribuitorii de piese auto de pe continent, atelierele și furnizorii de tehnologie ai acestora, companiile de servicii de mobilitate, industria asigurărilor și consumatorii.

„Membrii FIA caută în permanență să dezvolte servicii pentru consumatori în domeniul mobilității și nu numai. Dar eforturile noastre sunt îngreunate de datele de calitate scăzută, rare și costisitoare puse la dispoziție de producătorii de vehicule. Accesul echitabil la datele vehiculelor este esențial pentru a debloca întregul potențial al serviciilor inovatoare, benefice pentru consumatori și pentru toți actorii de pe piața secundară. Este nevoie de condiții de concurență echitabile pentru a favoriza inovarea pentru toți jucătorii și nu doar pentru câțiva”Karsten Schulze, președintele ADAC Technical Services.

Majoritatea vehiculelor moderne sunt conectate și oferă un potențial imens pentru o mobilitate mai sigură, mai inteligentă și mai accesibilă pentru consumatorii și întreprinderile europene.

„Folosirea inteligenței anonime a vehiculelor și a datelor legate de pneuri oferă o oportunitate extraordinară de a crea soluții creative care vor modela viitorul mobilității”Raghunath Banerjee, vicepreședinte al departamentului de soluții de date la Bridgestone Mobility Solutions.

Cu toate acestea, controlul cvasi-monopolist al producătorilor asupra datelor vehiculelor împiedică dezvoltarea serviciilor pe care le-ar putea oferi furnizorii independenți de servicii. Acest lucru limitează inovarea și concurența în materie de servicii, restrângând posibilitățile de alegere ale consumatorilor și întreprinderilor, determinând creșterea prețurilor și erodând poziția competitivă a Europei la nivel mondial.

„În prezent, nu există condiții de concurență echitabile în ceea ce privește accesul la datele vehiculelor, ceea ce înăbușă concurența și inovarea. Comisia Europeană trebuie să înceteze să mai tragă de timp și să prezinte urgent un regulament UE. Aceasta va permite asigurătorilor să ofere produse și servicii mai bune pentru a sprijini tranziția climatică și pentru a îmbunătăți siguranța rutieră. De asemenea, îi va ajuta să înțeleagă și să gestioneze riscurile legate de formele noi și viitoare de mobilitate, cum ar fi conducerea autonomă. Deschiderea accesului la date va împiedica câteva companii mari să controleze datele și va crea, în schimb, o piață competitivă care să ofere rezultate pentru europeni.” Yann Arnaud, director al departamentului Răspunsuri la nevoile clienților și inovare la MACIF, asigurătorul francez, care vorbește în numele sectorului european al asigurărilor.

Grupul subliniază că planul promis de mult timp de Comisia Europeană privind o legislație sectorială referitoare la accesul la datele, funcțiile și resursele de la bordul vehiculelor este mai necesar ca niciodată. Legea privind datele nu abordează nici structura cvasi-monopolistă a pieței, nici cerințele tehnice din industria auto pentru a face din accesul echitabil la date o realitate.

„Investițiile în servicii bazate pe datele generate la bordul vehiculelor necesită un mediu de afaceri stabil și previzibil. Pentru a crea un astfel de mediu este nevoie de un regulament specific sectorului.”Benjamin Krieger, secretar general al CLEPA.

Acțiunea este urgentă din cauza prăpastiei de reglementare din iulie, când vor intra în vigoare noile legi privind securitatea cibernetică, ceea ce ar putea duce la închiderea progresivă a singurului mijloc independent de acces de la distanță la datele vehiculelor (prin intermediul portului de diagnosticare la bord).

UE trebuie să instituie de urgență un acces egal la datele generate de vehicule pentru toți actorii de pe piață, prin elaborarea unei legislații sectoriale care să protejeze alegerea consumatorilor și să încurajeze concurența reală și investițiile în transformarea digitală și în întreprinderile bazate pe date. Fiecare zi de întârziere sufocă inovarea europeană, crearea de locuri de muncă și mobilitatea mai sigură, mai inteligentă, mai durabilă și mai accesibilă pe care o merită cetățenii și întreprinderile europene.

“Asigurarea accesului complet și în timp real la date este esențială pentru ca societățile de flote să poată oferi clienților lor o mobilitate inteligentă, durabilă și la prețuri accesibile. Nu mai este timp de pierdut, deoarece industria auto se mișcă într-un ritm foarte alert, iar furnizorii independenți de servicii riscă să își piardă poziția competitivă. Astfel, îi solicităm președintelui von der Leyen să prezinte urgent propunerea legislativă privind accesul la datele din vehicule.” – Tim Albertsen, director executiv al grupului Ayvens (fostul ALD Automotive I LeasePlan).

Articole similare

Ad