Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Investițiile chineze greenfield în industria auto din Europa cresc, mai ales în Ungaria

Investiții chineze în proiecte greenfield în UE și Maroc, în subsectoarele industriei auto, din 2018 în 2023 (în milioane de dolari)

Așa cum reiese dintr-o analiză recentă a Upply (Chinese automotive investment for the European market (upply.com)), China vrea să cucerească piața auto europeană și pentru asta nu doar că face tot posibilul să-și crească exporturile, dar și investește semnificativ la nivel local, în fabrici de componente și baterii și chiar de vehicule. Ceea ce are impact și asupra pieței de logistică. Analiza Upply ia în calcul, pentru perioada 2018-2023, nu doar proiectele din UE ale companiilor chineze, ci și pe cele din Maroc, o locație deja tradițională pentru nearshoring în sectorul auto.

În acest interval, investițiile chineze în industria auto și în sectoarele conexe au fost caracterizate mai ales de trecerea – și numerică, și ca valoare – de la fuziuni și achiziții la greenfield, ceea ce corespunde strategiei ce vizează extinderea peste ocean, determinate inclusiv de apariția, în 2019, a Cadrului European de Examinare a Investițiilor Străine Directe.

O altă caracteristică a strategiei chineze este aceea de a concentra investițiile chineze greenfield din industria autovehiculelor asupra bateriilor pentru vehiculele electrice, pentru a deservi producători auto europeni. Aceste proiecte se desfășoară mai ales în Ungaria, Maroc, Suedia și Germania (țări care conduc și ca număr de investiții, și ca valoare). De exemplu, producătorul suedez de baterii Northvolt a atras mai multe companii chineze care au înființat fabrici în această țară, și la fel și centrul BMW din Debrecen a atras furnizori chinezi care să producă în Ungaria. Iar aici analiștii Upply subliniază faptul că prietenia politică dintre China și Ungaria este unul dintre motivele pentru care Ungaria este atât de atractivă pentru investitorii chinezi. În plus, investițiile chineze s-au extins de la piese auto (inclusiv baterii și anvelope) la producția de vehicule. BYD a anunțat prima sa fabrică din Europa, situată tot în Ungaria, de unde are ambiția de a vinde 800.000 de unități pe continentul nostru până în 2030, GAC și-a stabilit un centru de cercetare și dezvoltare în Milano, deschizând calea pentru extinderea viitoare, iar Great Wall Motor intenționează să înființeze fabrici în Europa, la fel și SAIC, proprietarul MG, ca răspuns la succesul MG pe piața de aici. Toate aceste investiții vor atrage noi furnizori chinezi în Europa, pentru a scurta lanțul de aprovizionare.

Articole similare

Ad