Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rezultatele FrieslandCampina pentru 2023: veniturile au scăzut cu 7,1%

Producătorul olandez de produse lactate, FrieslandCampina a înregistrat în 2023 o scădere a veniturilor de 7,1%, ajungând la 13,1 miliarde de euro. Rezultatul a fost influențat de efectele negative ale conversiei valutare, a vânzării unei părți din activitățile germane de consum și a micșorării volumelor de pe piețele de consum, exacerbate de inflația ridicată. Înainte de efectele de conversie valutară, veniturile au generat o scădere cu 3,2 procente.

Profitul operațional de 75 de milioane de euro a întâmpinat dificultăți anul trecut, scăzând puterea de cumpărare a consumatorilor, ceea ce a determinat o scăderea a volumelor și a marjelor de profit pentru produsele de marcă. Acești factori au exercitat presiune asupra rezultatelor afacerii de consum, iar afacerile Trading și Profesional au fost, de asemenea, afectate negativ.

Cu toate acestea, grupurile Nutriție Specializată și Ingrediente au generat împreună o poziție solidă pe piață în business-ul Profesional. În prezent, marca Friso în China ocupă locul patru pe piața de nutriție, față de locul șapte în urmă cu câțiva ani. Grupul de afaceri Ingrediente a înregistrat realizări în vânzarea de proteine de înaltă calitate, precum și în vânzarea de ingrediente și produse semifinite destinate produselor farmaceutice DFE Pharma. Totodată, anul trecut s-a extins capacitatea de producție a izolatului de proteine din zer și a membranei Globule de grăsime din lapte (MFGM) la unitatea din Țările de Jos. Cu toate acestea, rezultatul net a reieșit negativ cu ratele mai mari ale dobânzilor și conversiile valutare nefavorabile. Pe de altă parte, și costurile excepționale, de 136 de milioane de euro, legate de implementarea strategiei Expedition 2030, și cheltuielile de 58 de milioane de euro pentru rezilierea unui contract pe termen lung, precum și costurile suplimentare de 30 de milioane de euro cu privire la costurile mai mari de schimb valutar din Nigeria a încheiat anul cu un rezultat net de -149 de milioane de euro.

Anul trecut, FrieslandCampina a investit 568 de milioane de euro în publicitate și promoții, față de 601 milioane de euro în 2022. Costurile de vânzare și costurile administrative generale au crescut cu 1,4%, de la 922 de milioane de euro în 2022 la 935 milioane de euro în 2023.

În ceea ce privește fluxul de numerar, din activitățile de exploatare a reieșit o creștere mai mare, de 831 milioane de euro, față de 293 milioane de euro în 2022, care s-a datorat în principal îmbunătățirii substanțiale a capitalului de lucru.

În acest an, producătorul preconizează că producția de lapte va continua să fie sub presiune în principalele regiuni exportatoare de produse lactate. Însă, cererea mondială de produse lactate va crește ușor.

FrieslandCampina va continua în 2024 să investească în consolidarea și îmbunătățirea echipamentelor de producție și, în același timp, să investească în dezvoltare și inovare. În ianuarie 2024, FrieslandCampina a deschis un nou centru de producție și distribuție în Cikarang, Indonezia, pentru producția de lapte condensat îndulcit pentru piața din Indonezia și din alte țări din Asia de Sud-Est. De asemenea, o nouă unitate de producție este în curs de construcție în Malaezia, Bandar Enstek. Compania își propune ca noul amplasament să devină operațional în acest an, extinzând capacitatea pentru a produce o gamă mai largă de produse pentru export în țările vecine. Ambele investiții vor contribui la creșterea FrieslandCampina în regiune.

Odată cu punerea în aplicare a Planului climatic, în 2024 vor fi realizate și alte măsuri în domeniul sustenabilității. În plus, se vor depune toate eforturile pentru a coopera cu partenerii de tip business-to-business, printre altele, pentru a realiza obiectivele de sustenabilitate în lanțul nostru valoric.

„2023 a fost un an dificil pentru FrieslandCampina. Rezultatele comerciale, a activităților noastre globale de produse lactate de consum și de comercializare, au fost puternic sub presiune. În schimb, grupurile de afaceri Nutriție Specializată și Ingrediente au avut un an bun, deși acest lucru a fost insuficient pentru a compensa rezultatele dezamăgitoare ale celorlalte două grupuri de afaceri. Profitul operațional scăzut, combinat cu costurile excepționale și cu cheltuielile de finanțare mai mari, a dus la un rezultat net negativ pentru 2023. Prin urmare, nu oferim o plată în plus fermierilor noștri membri din sectorul produselor lactate. Acest lucru este dezamăgitor, având în vedere costurile mari ale membrilor noștri și costurile pentru eforturile de a crește în continuare sustenabilitatea în ferme.

Având în vedere aceste rezultate, în a doua jumătate a lui 2023 am inițiat o transformare, Expediția 2030, axată în totalitate pe refacerea FrieslandCampina, care a fost întotdeauna o companie de lactate de top.

Nucleul Expediției 2030 este format din șapte grupuri de afaceri puternice, fiecare cu piețele sale specifice, de la categorii de produse, la strategi și oamenii, competențe și niveluri de investiții necesare. Puterea FrieslandCampina constă în diversitatea afacerii noastre. Am legat noua structură de afaceri la un program integral de reducere a costurilor pentru a ne asigura că grupurile de afaceri, mediul nostru de producție și serviciile de sprijin, au o structură de costuri adecvată. Din păcate, acest lucru înseamnă că în următorii doi ani vor fi eliminate 1.800 de locuri de muncă la nivel mondial. Aceasta a fost o decizie dificilă, dar necesară, și vom face tot ce ne stă în putință pentru a ne sprijini eficient angajații afectați în acest proces.

De asemenea, vom continua să ne concentrăm pe transformarea lanțului nostru de produse lactate într-unul mai sustenabil. Facem acest lucru pentru producătorii noștri de lactate, pentru angajații noștri din întreaga lume și, bineînțeles, și pentru clienții și consumatorii noștri, precum și pentru toate celelalte părți interesate de o FrieslandCampina de succes și de viitor.”,

a declarat Jan Derck van Karnebeek, CEO Royal FrieslandCampina NV.

Articole similare

Ad