Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Nestlé a înregistrat anul trecut o creștere organică în vânzări de 7,2%

Gigantul de produse alimentare și băuturi, Nestlé a raportat pentru 2023 o creștere organică în vânzări de 7,2% cu pricing de 7,5% și o creștere internă reală (RIG) de -0,3%, reflectată de creșterea costurilor din ultimii doi ani. Această expansiune a fost desfășurată în toate regiunile și categoriile. Vânzările totale anunțate au ajuns la 93 de miliarde CHF, în scădere cu 1,5%, comparativ cu nivelul din 2022 (94,4 miliarde CHF).

„Inflația fără precedent din ultimii doi ani a crescut presiunea asupra multor consumatori și a afectat cererea de produse alimentare și băuturi. Privind către anul 2024, ne concentrăm pe creșterea volumului și mixului cu sprijin sporit pentru branduri, în timp ce îmbunătățim valoarea pentru consumatori prin inovație și renovare, calitate premium, accesibilitate și opțiuni mai nutritive. Suntem încrezători că avem strategia, portofoliul și resursele potrivite pentru a atinge obiectivele noastre pentru anul 2025.”,

a explicat Mark Schneider, Nestlé CEO.

RIG a generat -0,3%, afectată de cererea consumatorilor, constrângerile de capacitate și perturbări temporare în aprovizionarea cu vitamine, minerale și suplimente în a doua jumătate a anului. Totodată, RIG a devenit pozitiv în trimestrul al patrulea și în a doua jumătate a anului, datorită optimizării portofoliului și îmbunătățirii serviciilor pentru clienți. Creșterea a fost extinsă în majoritatea zonelor geografice și categoriilor, cu o majorare organică de 6,4% în piețele dezvoltate, condusă de prețuri cu un RIG negativ, și de 8,4% în piețele emergente, stimulată de prețuri și un RIG pozitiv.

La nivelul Europei, rezultatele arată o creștere organică de 8,2%, susținută de un pricing de 10,6%. RIG a scăzut cu 2,4%, datorită elasticității cererii și a constrângerilor de capacitate. Vânzările raportate au înregistrat o ușoară scădere de 0,2%, ajungând la 19,1 miliarde CHF. Creșterea în Zona Europei a fost alimentată de pricing, dezvoltarea robustă a vânzărilor pentru comerțul electronic și un moment favorabil continuu pentru canalele out-of-home. De asemenea, a câștigat o cotă de piață în hrana pentru animale de companie și mâncarea pentru bebeluși.

După categorii de produse, Purina PetCare a fost principalul contribuitor la creștere, cu oferte variate în mărcile premium Felix, Gourmet și Purina ONE. Cafeaua, condusă de produsele solubile Nescafé și Ready to Drink, a înregistrat o creștere de o cifră. Dulciurile, în special KitKat, au avut o creștere de o cifră. Nestlé Professional a generat o majorare de două cifre, condusă în special pe băuturi. Mâncarea pentru bebeluși a marcat o majorare, în special pentru formulele premium NAN. Produsele alimentare au atins în medie cu o cifră, având dezvoltări solide în vânzările pentru Maggi.

„Într-un an plin de provocări și schimbări, Nestlé România a reușit o performanță remarcabilă, o creștere organică de 18,8% la nivelul întregului an. Această creștere se datorează echipei de peste 600 de profesioniști Nestlé, care au dat dovadă de dedicare și implicare in fiecare zi. Mulțumesc întregii echipe Nestlé România, tuturor partenerilor cu care colaborăm și, bineînțeles, tuturor consumatorilor care continuă să prefere și să folosească mărcile și produsele noastre, zi de zi.”,

a precizat Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

În ceea ce privește implicarea socială, Nestlé România a obținut rezultate la fel de bune, continuând să promoveze educația pentru o nutriție echilibrată. Prin campanii naționale și programe educaționale în școli, au ajuns la peste 80.000 de elevi la nivel național. De asemenea, au efectuat donații de peste 60 de tone către Banca pentru Alimente și au susținut activitatea a 38 de asociații de elevi și studenți prin furnizarea de produse.

Nestlé a reușit o reducere netă de 13,5% a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) față de baza de referință din 2018, îndreptându-se cu fermitate spre obiectivul de Net Zero. În 2019, compania și-a atins obiectivul propus în privința emisiilor de carbon, vizând ca până în 2025 să atingă o reducere de 20% a emisiilor de GES. Compania a oferit transparență cu privire la reducerea gazelor specifice, evidențiind o scădere de 15,3% a emisiilor de metan față de baza de referință din 2018, posibilă datorită concentrării asupra aprovizionării cu lapte, fiind cea mai mare sursă de emisii de metan. Din punct de vedere energetic, Nestlé și-a eficientizat propriile operațiuni, reușind creșterea gradului de utilizare a energiei electrice regenerabile. La finalul lui 2023, 91,9% din energia electrică utilizată provenea din surse regenerabile în unitățile sale de producție la nivel global, urmărind să atingă 100%.

Compania continuă colaborarea cu furnizorii și fermierii săi pentru reducerea emisiilor în lanțul său de valoare. Astfel la finalul lui 2023 un procent de 15,2% din materiile prime au fost obținute de la fermierii care adoptă astfel de practici. Totodată, compania a obținut reducerea utilizării combustibililor fosili în ambalarea și distribuția produselor. Nestlé își propune o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 4% și obiective confirmate în totalitate pe termen mediu pentru 2025, inclusiv o creștere organică a vânzărilor de o cifră.

Articole similare

Ad