Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Portul Hamburg își menține poziția în condiții dificile

Provocările geopolitice și economice au cântărit asupra debitului în toate porturile din North Range în 2023. Evoluția în scădere a economiei germane și sentimentul scăzut al consumatorilor au afectat, de asemenea, activitatea celui mai mare port polivalent din Germania. În 2023, debitul de containere a scăzut în comparație cu anul precedent, deși în a doua jumătate a anului a avut loc o ușoară redresare. Cu toate acestea, debitul de mărfuri în vrac a rămas în mare parte stabil, asigurând o aprovizionare constantă pentru economia Germaniei. S-a înregistrat o evoluție pozitivă în comerțul cu mai multe țări americane și din Asia de Sud-Est. În comparație cu concurenții săi din nordul Europei, declinul încărcăturii containerizate din Hamburg a fost mai puțin pronunțat, permițând portului Hamburg să își mențină cota de piață.

Situația economică tensionată afectează debitul de marfă

În 2023, terminalele din portul Hamburg au gestionat un total de 114,3 milioane de tone de mărfuri. Astfel, debitul de mărfuri maritime este cu 4,7% sub nivelul din anul precedent. Traficul de containere s-a ridicat la 7,7 milioane de TEU, în scădere cu 6,9%. În prima jumătate a anului 2023, scăderea debitului de containere s-a ridicat la până la 11,7% față de aceeași perioadă a anului precedent. “Când ne uităm la evoluția cifrelor privind debitul, ne situăm la același nivel cu concurenții noștri din Europa de Nord și ne menținem bine în comparație cu alte porturi. Scăderea se datorează în primul rând situației geopolitice și economice dificile cu care ne confruntăm cu toții”, explică Axel Mattern, CEO al Port of Hamburg Marketing.

Producția stabilă de mărfuri în vrac asigură securitatea aprovizionării

Traficul de mărfuri în vrac, care este important pentru aprovizionarea economiei și industriei germane, a rămas stabil în 2023, la 36,2 milioane de tone (-0,2% față de anul precedent). Cu o creștere de 8,4%, până la 6,6 milioane de tone, activitatea de agabaritice, în special, a înregistrat o creștere puternică. În domeniul încărcăturii lichide, companiile au crescut debitul la 10,6 milioane de tone. Acest lucru echivalează cu o creștere de 6,6% față de anul precedent. În schimb, debitul de mărfuri greoaie a scăzut cu 6,2%, ajungând la 19 milioane de tone. Acest lucru s-a datorat reducerii producției de energie din cărbune, precum și unei inspecții la o oțelărie conectată la portul Hamburg.

Nivel record de trafic în SUA

Traficul din SUA și-a continuat evoluția pozitivă din anii precedenți. În total, 653.000 TEU au fost manipulate în 2023 cu ceea ce a devenit al doilea cel mai puternic partener comercial al Portului Hamburg. Acest lucru corespunde unui câștig de 8 procente în comparație cu 2022. Traficul cu India a evoluat, de asemenea, în mod pozitiv. Numai în traficul direct, 191.000 TEU – cu 5,6% mai multe containere – au fost manipulate cu cea mai populată țară din lume în ultimul an. India a devenit astfel al optulea cel mai important partener comercial al Portului Hamburg. China continuă să conducă lista cu 2,2 milioane de TEU manipulați în 2023.

Hamburg primește mai multe nave mari pentru containere

Mai multe nave de containere din clasa “Megamax” de 18.000 TEU și peste au făcut escală în portul Hamburg, continuând tendința de creștere a numărului de nave mari de containere. La 272 de nave, cifra a crescut cu 14,8% în 2023. “Ne bucurăm că numărul de nave mari pentru containere care fac escală la Hamburg a crescut în ultimul an. Faptul că atât de multe dintre cele mai mari nave de containere din lume fac escală în Portul Hamburg demonstrează în mod clar capacitatea și fiabilitatea portului”, notează Friedrich Stuhrmann, CCO la Autoritatea Portuară din Hamburg (HPA). “În același timp, subliniază necesitatea de a continua să optimizăm infrastructura pentru aceste nave și de a asigura întreținerea eficientă a căii navigabile federale Elba.”

Numărul de escale ale navelor mari pentru containere a crescut, de asemenea, în general. În 2023, au fost înregistrate 511 escale ale navelor de containere ultragigante de 10.000 TEU sau mai mult – o creștere de 5,1% față de anul precedent. În plus, numărul navelor foarte mari pentru containere (8.000-9.999 TEU) și al navelor pentru containere “Panamax” (4.000-5.999 TEU) la terminalele din Hamburg a crescut considerabil (23,1%, respectiv 36,7%). “În acest an, vom pune în funcțiune primele centrale electrice terestre la principalele terminale de containere. Acest lucru va permite o reducere substanțială a emisiilor la dană. Astfel, portul Hamburg își va extinde rolul de pionierat în domeniul sustenabilității și al electricității la țărm”, spune Stuhrmann.

Traficul în interiorul țării se dovedește a fi robust

Traficul din interiorul hinterlandului către și dinspre Portul Hamburg s-a dovedit relativ robust în 2023, în ciuda scăderii volumului total de mărfuri. Cu un volum de 5,1 milioane de TEU, a fost înregistrată o scădere de numai 4,7 procente. Traficul de transbordare a scăzut mai semnificativ (2,6 milioane de TEU, -10,9% față de anul precedent), după ce în trecut a prezentat deja o volatilitate.

În ciuda provocărilor operaționale, cum ar fi grevele și condițiile meteorologice nefavorabile, transportul feroviar a transportat un total de 45,6 milioane de tone (-3,6%) de mărfuri și produse prin cel mai mare port feroviar din Europa. În ceea ce privește împărțirea modală, cu o cotă de 53,5%, transportul feroviar este net superior transportului cu camionul (38,1%) și transportului pe barjă (8,4%). Transportul de containere reflectă această tendință. În anul precedent, 2,5 milioane de TEU au fost transportate pe calea ferată către sau dinspre hinterlandul portului Hamburg, ceea ce marchează o scădere de 6,4 procente. Transportul feroviar a reprezentat aproape jumătate (49,7%) din totalul containerelor în traficul din hinterland, transportul rutier reprezentând 47,9%, iar transportul pe căi navigabile interioare 2,4%.

sursa:hafen-hamburg.de

Articole similare

Ad