Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FUSO eCanter funcționează ca un vehicul Daimler Truck, fiind unul dintre cele mai nordice camioane electrice de la DB SCHENKER

DB Schenker a integrat două FUSO eCanter în rețeaua sa de flote din Finlanda la începutul anului și operează zilnic camioanele electrice cu baterii de 7,5 tone într-una dintre cele mai reci regiuni din Europa.

În Kuusamo, în extremitatea nord-estică a Finlandei, zăpada are adesea o adâncime de câțiva metri între octombrie și aprilie, iar temperaturile de până la -30 de grade nu sunt neobișnuite. Pornind de la hub-ul DB SCHENKER din Kuusamo, eCanterul a efectuat aici livrări last mile de la începutul anului. În prezent, vehiculul este unul dintre cele mai nordice camioane electrice de la Daimler Truck în operațiunile clienților. Un alt eCanter este implementat în Oulu, la aproximativ 200 km sud-vest de Kuusamo.

DB SCHENKER a luat o decizie conștientă de a desfășura primele două vehicule ale actualului model eCanter în aceste două locații. Raino Mourujärvi, șeful zonei de terminale de la DB SCHENKER Northern Finland, este responsabil pentru toate clădirile, vehiculele și personalul pentru transportul terestru din nordul Finlandei.

Până în prezent, eCanter a demonstrat pe deplin acest lucru Sami Määtä, manager de terminal la hub-ul DB SCHENKER din Kuusamo și, de asemenea, șofer al eCanter, a parcurs deja peste 1200 km cu eCanterul în ultimele săptămâni, efectuând livrări către clienți. Un alt avantaj clar pentru este încărcarea direct în interiorul clădirii: în timp ce eCanterul își încarcă bateriile, angajatul DB SCHENKER planifică rutele pentru ziua respectivă sau poate încărca marfă în alte vehicule. Timpii de așteptare în timpul procesului de realimentare la o stație de alimentare sunt complet eliminați.

Datorită precondiționării electrice, vehiculul poate fi adus la temperatura de funcționare ideală înainte de a fi pus în funcțiune. Acest lucru este plăcut pentru șofer – mai ales în timpul iernii finlandeze – dar servește și la creșterea autonomiei și a duratei de viață a bateriei. Bineînțeles, această planificarea traseelor va deveni mai ușoară atunci când vehiculul va avea o autonomie mai mare în lunile mai calde. DB SCHENKER așteaptă cu nerăbdare lunile următoare și ar dori să acumuleze mai multă experiență cu vehiculul pe parcursul anului.

DB SCHENKER are mulți ani de experiență cu eCanter de la FUSO

DB SCHENKER a fost unul dintre primii clienți eCanter din Europa și a introdus predecesorul actualului model eCanter în flotele sale din Germania, Franța și alte țări europene în urmă cu mai mulți ani, începând cu Berlin în 2018. În prezent, 52 de FUSO eCanter (modelul actual și predecesorul său) operează pentru DB SCHENKER în Europa

Actualul eCanter, cu gama sa largă de variante, a făcut ca vehiculul să fie și mai atractiv pentru DB SCHENKER. Ampatamentul mai mare și sarcina utilă posibilă mai mare a modelului de 7,49 tone, precum și autonomia mai mare își dovedesc deja utilitatea în utilizare, după cum arată vehiculele din Kuusamo și Oulu.

Mobilitate electrică versatilă cu posibilități de utilizare nelimitate: FUSO eCanter

Pentru a răspunde și mai bine cerințelor clienților, FUSO a adus mai multe modificări la noua generație eCanter. În timp ce autocamionul electric anterior era disponibil doar în varianta de 7,49 tone cu un ampatament de 3.400 mm, clienții au acum posibilitatea de a alege între șase ampatamente cuprinse între 2500 și 4.750 mm și o greutate totală maximă a vehiculului de 4,25 până la 8,55 tone. Sarcina utilă a șasiului este de până la 5 tone. Noua generație eCanter este propulsată fie de un motor electric de 110 kW (variantele cu o greutate brută a vehiculului de 4,25 și 6 tone), fie de 129 kW (variantele cu o greutate brută a vehiculului de 7,49 și 8,55 tone) cu o transmisie optimizată și un cuplu de 430 Nm; viteza maximă este de 89 km/h (guvernată).

În funcție de ampatament, sunt disponibile trei pachete de baterii diferite: S, M și L. Bateriile utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu și fier (LFP) Acestea se caracterizează în primul rând printr-o durată de viață lungă și mai multă energie utilizabilă. Pachetul de baterii din varianta S are o capacitate nominală de 41 kWh și permite o autonomie de până la 70 km. În varianta M, capacitatea nominală este de 83 kWh, iar autonomia este de până la 140 km. Varianta L, cel mai puternic pachet, oferă o capacitate nominală de 124 kWh și o autonomie de până la 200 km. Aceasta este mult mai mult decât distanța parcursă de obicei pe zi în traficul de distribuție ușoară. Autonomia poate fi mărită și mai mult prin recuperare, ceea ce minimizează, de asemenea, pauzele de încărcare. În ceea ce privește încărcarea bateriilor, eCanterul de nouă generație este compatibil cu toate tensiunile principale de pe principalele piețe. Unitatea de încărcare acceptă încărcarea atât cu curent alternativ (AC), cât și cu curent continuu (DC). Standardul de încărcare este Combined Charging System CCS, iar încărcarea este posibilă la o putere de până la 104 kW. Încărcarea rapidă în curent continuu de la 20 la 80 % din capacitate este posibilă în aproximativ 24 (S), 26 (M) și 39 de minute (L), în funcție de pachetul de baterii (până la 70 kW pentru bateria S și până la 104 kW pentru bateriile M și L). Încărcarea cu curent alternativ (11 și 22 kW) durează între aproximativ patru și șase ore, în funcție de pachetul de baterii.

Articole similare

Ad