Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flota de camioane electrice germane are nevoie de puncte de încărcare de înaltă performanță pe autostrăzi

Noile cerințe ale UE privind punctele de încărcare rapidă pentru camioanele electrice în transportul pe distanțe lungi necesită urgent mai multe puncte de încărcare de mare putere în Germania. Institutul Fraunhofer pentru cercetare în domeniul sistemelor și inovării (ISI), cu sediul la Karlsruhe, a condus un proiect de cercetare și a ajuns la concluzia că, până în 2030, vor fi necesare cel puțin 1.000 de puncte de încărcare publice de mare putere. Având în vedere pătrunderea mai rapidă pe piață a camioanelor electrice în transportul pe distanțe lungi și timpii de oprire mai lungi, ar putea fi vorba chiar de 2.000 de puncte de încărcare. Noile norme prevăd că o infrastructură de încărcare corespunzătoare pentru camioanele electrice trebuie să fie disponibilă aproximativ la fiecare 60-100 km de-a lungul principalelor autostrăzi germane.

În primă fază, institutul pornește de la ipoteza că aproximativ 15% din toate vehiculele grele de marfă vor fi electrice până în 2030. În plus, nu mai mult de jumătate din procesele de încărcare ar trebui să aibă loc la puncte de încărcare publice, iar bateriile ar trebui să fie reîncărcate după patru ore și jumătate de condus, în timpul pauzei legale de 45 de minute. În colaborare cu industria și știința, Institutul Fraunhofer a realizat opt puncte de încărcare de înaltă performanță pentru camioane de-a lungul autostrăzii A2 între Berlin și regiunea Ruhr și le-a testat în funcționare. Simularea călătoriilor unei flote de camioane electrice cu profiluri de conducere de 2.400 de vehicule diesel a arătat că o infrastructură de încărcare lentă pe o proprietate privată este suficientă pentru majoritatea proceselor de încărcare. Cu toate acestea, sunt necesare stații de încărcare publice cu o putere de peste 350 de kW pentru așa-numita încărcare de MW în transportul pe distanțe lungi. Având în vedere spațiul limitat de-a lungul autostrăzii, cercetătorii recomandă, de asemenea, utilizarea zonelor de lângă autostradă. Pentru declarații mai precise cu privire la infrastructura de încărcare necesară, sunt necesare studii privind comportamentul de conducere al camioanelor și o standardizare a datelor privind rețeaua electrică și sarcina conectată disponibilă.

Articole similare

Ad