Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camionul electric în transportul greu. Programul pilot de succes al SUUS.

  • Foto: Rohlig SUUS Logistics

Rohlig SUUS Logistics a efectuat un proiect pilot al camionului electric eActros 300, care a confirmat potențialul eficient de utilizare a vehiculelor electrice în transportul de marfuri grele. În timpul testului care a durat două săptămâni, camionul a parcurs peste 2.200 km, reducând cantitatea de gaze cu efect de seră emise cu 3,9 tone.

Inițiativa se aliniază cu eforturile celui mai mare operator logistic polonez în activitățile ESG. De asemenea, acesta a fost realizat în colaborare cu Żywiec Zdrój și Daimler Truck Retail Polska.

Proiectul pilot a avut loc în prima jumătate a lui februarie 2024 și a implicat transporturi zilnice cu apă de izvor Żywiec Zdrój între fabricile și depozitele clienților situate în Voievodatul Silezia.

“Modelul de colaborare, bazat pe conexiuni regulate de navetă între fabrica de producție și depozit, este în prezent cea mai eficientă soluție care permite utilizarea vehiculelor electrice în transportul greu. Acesta este primul pas către electrificarea industriei. În prezent, utilizarea flotelor electrice în transporturi implică costuri semnificative, astfel încât condiția esențială pentru implementarea unor astfel de proiecte este relația adecvată dintre client, operatorul logistic și transportator, precum și disponibilitatea acestora de a se angaja într-o colaborare stabilă și pe termen lung.”,

a precizat Fabian Szmurło, director de produs FTL intern la Rohlig SUUS Logistics.

“Proiectul pilot ne-a permis să verificăm eficiența utilizării unui camion electric pentru transportul greu. Prin selectarea unor soluții de transport adecvate pentru acest vehicul, inclusiv remorci cu o capacitate de încărcare sporită, și luând în considerare limitările de autonomie, am atins acest obiectiv. Pe parcursul a două săptămâni, vehiculul a parcurs peste 2.200 km, transportând încărcături care au ajuns uneori la 25,5 tone. În medie, vehiculul a consumat aproximativ 107 kWh la 100 km, iar utilizarea sa pe acest traseu a dus la o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 3,9 tone.”,

a explicat Piotr Winiarski, managerul de dezvoltare a flotei Rohlig SUUS Logistics.

Compania subliniază importanța vehiculul care a răspuns la așteptările șoferilor. Printre altele, rularea acestuia e mai silențioasă în comparație cu camioanele diesel, dinamica adecvată vehiculului în utilizarea de soluții moderne, așa cum sistemul Mirror Cam, care facilitează mersul înapoi. Totodată, este important și faptul că procesul de încărcare este sigur și că dispozitivul este ușor de utilizat.

“Żywiec Zdrój implementează de mulți ani o strategie de dezvoltare durabilă, o parte din aceasta constând în reducerea semnificativă a amprentei de carbon. Deja, toate fabricile noastre de îmbuteliere folosesc surse regenerabile de energie electrică, mărim sistematic ponderea ambalajelor reciclate și optimizăm transportul. Proiectul pilot ne-a permis să testăm unul dintre modelele de transport care utilizează surse de energie regenerabilă. Succesul acestor teste deschide noi posibilități pe calea noastră către reducerea emisiilor.”,

a declarat Grzegorz Bobek, manager de mediu și sustenabilitate la DANONE Group of Companies.

Proiectul pilot eActros 300 este o altă inițiativă a SUUS în domeniul electrificării transportului. Operatorul a efectuat deja alte teste cu camioane cu propulsie electrică în transportul intern FTL (full truckload). În plus, EXPERT, compania care face parte din grupul SUUS, utilizează camionete electrice în livrarea pe ultimul kilometru a mărfurilor grele și voluminoase, cum ar fi mobila sau electrocasnicele. De asemenea, aceste inițiative fac parte din strategia ESG a SUUS, care este în curs de implementare.

Articole similare

Ad