Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Trucks lansează noul Actros L cu cabină Pro, aerodinamică și sisteme de asistență optimizate

Noul camion Actros L poate fi comandat începând din aprilie 2024 și va intra în producție la sfârșitul în decembrie 2024. Cabina Pro, cu design futurist, anunță o nouă eră pentru seria de modele Actros, partea frontală, mai lungă cu 80 mm, și alte elemente aerodinamice, conferind o economie suplimentară de combustibil de până la 3%. Desigur, la eficiența Actros L contribuie și propulsorul OM 471, iar contractele de service precum Mercedes-Benz Trucks Complete, inclusiv Mercedes-Benz Trucks Uptime, pot contribui, de asemenea, la optimizarea costurilor totale de exploatare.
De subliniat că sistemele de siguranță precum Active Brake Assist 6 sau Active Sideguard Assist 2 depășesc cerințele Regulamentului general de siguranță, iar alte inovații – cum ar fi Multimedia Cockpit Interactive 2 cu servicii digitale suplimentare – sunt anunțate pentru primăvara lui 2025.


Actros L ProCabin a fost prezentată pentru prima dată la premiera mondială a modelului eActros 600 electric pe baterii, în octombrie 2023. Toate detaliile vizează creșterea aerodinamicii, de la pre-spoilerul de pe acoperiș, poziționat în fața spoilerului propriu-zis, la panourile deflectoare de pe stâlpul A din jurul geamurilor laterale și de la clapeta mare și plată din partea frontală a cabinei, până la bara de protecție optimizată cu deschideri minime de admisie a aerului pentru răcire ori la noile sale panouri de sub caroserie. Astfel, curentul de aer întâlnește o parte frontală favorabilă din punct de vedere aerodinamic, extinsă cu 80 mm, și continuă să fie ghidat optim în jurul autovehiculului. Deflectoarele laterale extinse au fost concepute ca niște vele, pentru a asigura o tranziție bună între autocamionul cu semiremorcă și remorcă atașată. Utilizarea diferitelor garnituri de etanșare pentru a decupla compartimentul motorului de fluxul de aer exterior completează conceptul aerodinamic.
Actros L este propulsat de cea de-a treia generație a motorului diesel OM 471, de 12,8 l, echipată cu două turbocompresoare noi, ce permite o economie maximă de combustibil de până la patru procente față de generația anterioară. Disponibil alături de propulsoarele OM 470 și OM 473, OM471 este conceput pentru a reduce costul total de proprietate (TCO), fără a face compromisuri în ceea ce privește performanța, dinamica de conducere sau confortul.


Design-ul futurist al cabinei nu vizează doar performanțele aerodinamice și de consum, ci și confortul șoferului. Astfel, toate luminile din interiorul și din jurul autovehiculului sunt cu tehnologie LED, inclusiv farurile opționale Matrix LED, disponibile pentru o performanță maximă de iluminare.
ProCabin este disponibilă în trei variante – Stream, Big sau Giga Space – cu multiple caracteristici de confort, cum ar fi încălzirea optimizată a scaunelor, huse noi premium, paturi cu rafturi și saltea premium înaltă, prize USB-C suplimentare în pereții laterali, un al doilea frigider, priză de 230 de volți etc. Funcțiile extinse ale panourilor de comutare de pe paturi, precum și iluminarea ambientală și lămpile de lectură LED suplimentare cu gât de gâscă sunt, de asemenea, noi.


Caracteristicile de siguranță utilizate la noul Actros L depășesc în mod semnificativ standardele stricte ale Regulamentului General de Siguranță (GSR), care va intra în vigoare din iulie 2024 și care impune o gamă largă de sisteme de asistență pentru șoferi, în vederea creșterii siguranței rutiere. În acest sens, Daimler Truck a dezvoltat o nouă platformă electronică, ce permite o vedere și mai amplă în față și în lateral cu ajutorul așa-numitei fuziuni de senzori, adică fuzionarea datelor radar și ale camerelor video. Platforma electronică oferă o procesare a datelor de 20 de ori mai rapidă, iar totalul de șase senzori instalați – patru radare laterale cu rază scurtă de acțiune în față și în spate, atât în dreapta, cât și în stânga, un radar cu rază lungă de acțiune în față, în centru, și camera multifuncțională din parbriz – pot acoperi acum un unghi de 270 de grade în jurul autovehiculului. Datorită unghiului de vizualizare semnificativ mărit, sistemele de asistență instalate își pot folosi și mai bine punctele forte.


Un exemplu de cât de eficientă este tehnologia de fuziune la 270 de grade și ce înseamnă depășirea prevederilor GSR este deja a șasea generație a sistemului Active Brake Assist (ABA). Cel mai recent asistent de frânare de urgență de la Daimler Truck poate efectua acum o frânare maximă automatizată până la oprirea completă la viteze de până la 60 km/oră, atunci când este idenficitată orice situație de iminentă de coliziune. O altă valoare adăugată a ABA 6 este monitorizarea mai multor benzi de circulație la distanțe de până la 250 m, pentru o detectare și mai bună a pericolelor.


A doua generație a sistemului Active Sideguard Assist (ASGA) monitorizează traficul atât pe partea șoferului, cât și pe cea a pasagerului și, cu ajutorul sistemului său de avertizare în două etape, poate alerta șoferii cu privire la pericolele potențiale, astfel încât intervenția în timp util poate atenua o situație critică din trafic. Zona de avertizare activă se extinde până la 30 m în spatele și 7 m în fața autovehiculului, funcționând la viteze de până la 30 km/oră. În plus, sistemul poate iniția o frânare automată pentru a opri complet vehiculul în zona de avertizare roșie până la propria viteză de viraj de 20 km/oră, în cazul în care șoferii nu răspund la avertizările anterioare. Această funcție depășește cerințele GSR, care stipulează doar că Sideguard Assist trebuie să emită avertisment dacă este necesar. În plus, ASGA 2 dispune de un concept inteligent de avertizare la schimbarea benzii de rulare, bazat pe poziția proprie a autovehiculului în interiorul benzii.
Nu în ultimul rând, noul Front Guard Assist poate fi o caracteristică utilă pentru a preveni accidentele cu pietonii sau bicicliștii care se pot afla direct în fața autocamionului atunci când acesta pornește la drum. Tehnologia de fuziune la 270 de grade acoperă unghiul mort din fața autovehiculului de la 0,8 m până la aproximativ 4 m pe toată lățimea autovehiculului.


Pe lângă sistemele de asistență axate pe siguranța traficului, noul Actros L beneficiază de interacțiunea bine coordonată a unor caracteristici precum Active Drive Assist 3 (ADA) și sistemul inteligent de transmisie și control al vitezei de croazieră Predictive Powertrain Control (PPC). ADA a permis conducerea semiautomată (SAE Level 2) într-un camion de serie încă din 2018 și este acum lansat în cea de-a treia generație. Începând cu iunie 2021, cea de-a doua generație de ADA a fost îmbunătățită cu funcția de oprire de urgență. Acum, ADA 3 îmbunătățește și mai mult asistența pentru șoferi în ceea ce privește ghidarea longitudinală și laterală a autocamionului. Pe de altă parte, PPC-ul prospectiv contribuie la o conducere relaxată, luând în considerare automat topografia, configurația drumului și semnele de circulație pentru un stil de conducere cât mai eficient. Din aprilie 2025, informațiile de traseu din sistemul de navigație vor fi, de asemenea, integrate pentru a permite evitarea frânării, accelerării și schimbărilor de viteză inutile.

Articole similare

Ad