Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gebrüder Weiss România: 2024 – un an greu, dar marcat de optimism

“Chiar dacă începutul anului a adus o ușoară scădere în traficul internațional și o contracție în consum și puterea de cumpărare, există un optimism rezervat că lucrurile se vor stabiliza în 2024. Această perioadă presupune adaptare și flexibilitate pentru a gestiona schimbările economice și politice”, se menționează în analiza Gebrüder Weiss România – „Piața de transport și logistică în 2023/2024 – de la provocări, la oportunități”

Astfel, în contextul globalizării economiei și a comerțului internațional, Gebrüder Weiss România preconizează o creștere a cererii pentru servicii de transport și logistică în România. Tehnologiile avansate, sustenabilitatea și adaptarea la schimbările politice vor fi prioritare pentru companiile de profil, iar investițiile în infrastructură vor juca un rol crucial în îmbunătățirea eficienței sectorului.

Așteptările sunt moderat optimiste pe segmentul de transport maritim și aerian, cu conștientizarea că mediul economic va fi strâns legat de cel politic, într-un an marcat și de evenimente electorale majore.

“Ne așteaptă un an greu, cu volume în scădere și marje de profit reduse, similar cu situația din Europa în această prima parte a anului. În fața clientului, diferența o vor face companiile care reușesc să atragă și să păstreze oameni motivați și implicați, care aduc valoare reală prin activitatea lor”, a declarat, la rândul său, Adelina Anghel, Area Manager East, Gebrüder Weiss România.

Provocări globale cu răspuns local

“Piața de transport și logistică a fost profund influențată, anul trecut, de o serie de evenimente semnificative, care au modelat dinamica și au impus noi direcții pentru sector. Printre acestea, conflictele regionale, schimbările climatice și integrarea vehiculelor electrice în lanțurile de aprovizionare s-au remarcat ca fiind deosebit de influente”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebrüder Weiss România.

Conflictele regionale, precum cel continuu din Ucraina și cele izbucnite în cursul anului 2023, inclusiv tensiunile între Israel și Hamas și atacurile din Marea Roșie, au avut un impact direct asupra securității și eficienței lanțurilor de aprovizionare globalizate. Acestea au contribuit la creșterea incertitudinii pe piață, afectând prețurile și disponibilitatea serviciilor de transport, și au necesitat adaptări rapide din partea companiilor, precum rute ocolitoare, pentru a menține fluxurile de mărfuri neîntrerupte.

Pe lângă aceste provocări, schimbările climatice au devenit tot mai evidente, cu efecte directe asupra industriei de transport și logistică. De exemplu, problema secetei și a temperaturii crescute a mării care au afectat traficul prin canalul Panama ilustrează modul în care fenomenele climatice extreme pot perturba traseele comerciale tradiționale și pot genera majorări de tarife de transport.

Un alt aspect relevant pentru 2023 a fost integrarea tot mai accentuată a vehiculelor electrice (EV) în lanțurile de aprovizionare, ca răspuns la nevoia de sustenabilitate și reducere a amprentei de carbon. Acest trend reflectă o schimbare semnificativă în industrie, companiile investind tot mai mult în tehnologii verzi pentru a-și optimiza operațiunile și pentru a răspunde cererilor tot mai mari pentru servicii eco-friendly.”Toate acestea au testat reziliența lanțurilor de aprovizionare, au impus noi strategii de operare și au impus o mișcare accelerată către sustenabilitate și tehnologii verzi, subliniind nevoia de inovație și flexibilitate în fața unui peisaj global în continuă schimbare”, a mai spus Viorel Leca.

Articole similare

Ad