Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Girteka Logistics face fata lipsei de soferi investind in confortul lor

Purtatorul de cuvant al IRU, Kristian Kaas Mortensen, directorul Girteka Logistics a discutat despre modul in care compania pe care o reprezinta face fata lipsei de soferi cu care se confrunta intreaga Europa.
Girteka Logistics este o companie lituaniana fondata in 1996 cu o flota de 6.000 de camioane si 6.300 de remorci, care inregistreaza in fiecare an 460.000 de incarcari complete. Kristian Kaas Mortensen s-a alaturat companiei Girteka Logistics in 2015, iar de atunci a avut aici diferite roluri, de la cel de director al Parteneriatului Strategic, a ajuns acum membru al bordului de conducere si se concentreaza in principal pe dezvoltarea afacerii, pastrarea satisfactiei clientilor si este purtatorul de cuvant al companiei.

Acesta a explicat ca lipsa soferilor nu este o problema foarte mare pentru Girteka. „Astazi avem angajati 13.000 de soferi si pana la finalul lui 2021 vom avea 20.000. Deoarece avem o cifra de afaceri de circa 20% pe an, angajam circa 100 de soferi noi pe saptamana. Totusi, suntem constienti ca lipsa de soferi este o problema pentru industrie. Procentul ocupat de costurile cu personalul in cifra de afaceri in sectorul de transport este mare, la unele companii ajunge chiar la 50%“
Una din modalitatile prin care Girteka reuseste sa atraga si sa pastreze soferii este o academie pentru binele soferilor. Compania detine 30 de angajati cu norma intreaga al caror rol este de a educa soferii, ceea ce le permite sa se concentreze pe siguranta in trafic si pe conducerea economica. „Vedem un beneficiu enorm prin invatarea soferilor sa conduca economic – care nu ajuta numai la reducerea accidentelor, dar transportul devine mai eficient daca reusim sa reducem consumul de combustibil chiar si cu 1 litru la 100 km. Prin incurajarea soferilor sa gandeasca in acest sens si prin sprijinirea lor in situatii presante, le reducem stresul si imbunatatim siguranta rutiera. Aceasta abordare ne-a ajutat sa atragem si sa retinem cateva din cele mai bune talente din industrie. Prin reducerea stresului putem imbunatati siguranta si calitatea vietii lor profesionale, iar astfel profesia a devenit mai atragatoare atat pentru cei din industrie, cat si pentru cei din afara ei.“
Reprezentantul Girteka considera ca Pachetul Mobilitate ar putea avea un impact pozitiv asupra lipsei de soferi. Prin imbunatatirea standardelor cu privire la timpii de condus si odihna , o infrastructura mai sigura si accesul la profesie, pachetul are potentialul sa ridice standardele vietii profesionale pentru soferii de pe continent.
Considerand ca tehnologia poate ajuta in problema lipsei de soferi, facandu-le acestora viata mai usoara, anul trecut compania a investit in tablete de inalta tehnologie pentru fiecare camion si un smartphone pentru fiecare sofer, dispozitive care le permite ca datele datele din tahograf si identitatea soferilor sa fie disponibile online, reducand astfel timpul petrecut la control. „Alte sisteme precum un planificator automat de rute, au un impact similar. Acesta este un sistem de navigare online care are acces la datele din trafic si arata ce drumuri permit trecerea camionului in functie de dimensiunile acestuia. Apoi mai sunt tehnologiile care imbunatatesc siguranta precum un sistem de franare anti-coliziune. 
Kristian Kaas Mortensen a explicat ca tehnologia este folosita pentru a face viata soferilor mai usoara. De exemplu, una din provocarile la care soferii trebuie sa faca fata este manevrarea incarcarilor frigorifice, care au nevoie de unitati de refrigerare programate special. „La Girteka noi putem acum programa astfel de incarcari de la birou. Iar acest lucru scapa soferii de stres si le permite sa se concentreze pe ceea ce au de facut – sa fie atenti la trafic si sa conduca in siguranta.“

Articole similare

Ad