Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Este nevoie de masuri globale pentru facilitarea transportului

Saptamana trecuta, IRU a lansat un apel global pentru actiuni imediate si concertate ale guvernelor si organizatiilor globale pentru a asigura fluxul de marfuri. „Suntem extrem de ingrijorati de lipsa de coordonare si de abordarile individuale puse in aplicare de guvernele din intreaga lume. Comunitatea globala poate face fata acestei pandemii numai daca actioneaza impreuna ”, a explicat Secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.
Pentru a ajuta industria transportului rutier sa furnizeze elementele esentiale, IRU a explicat care sunt actiunile ce necesita o coordonare globala imediata:
 
1. Armonizarea standardelor si conditiilor de siguranta pentru soferi
Astazi, soferii care se intorc din transporturile internationale intra adesea in carantina fortata 14 zile, chiar daca nu prezinta simptome. Aceste masuri trebuie inlocuite cu accesul la instrumente de testare si igiena gratuite, pentru asigurarea ca soferii sunt capabili sa lucreze in siguranta pentru a continua sa livreze marfurile la timp.
 
2. Mentinerea frontierelor in miscare – nu exista controale sistematice asupra Covid-19
Exista o abordare nationala individuala a operatiunilor de la frontiera. Unele tari chiar si-au inchis complet frontierele de marfa rutiera, altele le-au inchis soferilor anumitor nationalitati, indiferent de unde provine camionul.
Tarile trebuie sa isi tina frontierele deschise, sa armonizeze procedurile de inspectie si de sanatate pe baza standardelor internationale si sa puna capat controalelor sistematice care duc la blocarea marfurilor la cozi lungi.
 
3. Ajutarea companiilor de transport – in special a IMM-urilor
Intreprinderile mici si mijlocii – adesea companii de familie – sunt coloana vertebrala a transportului rutier pe tot globul, care deplaseaza marfuri si oameni si reprezinta pana la 90% din industrie. Aceste IMM-uri trebuie sa primeasca in primul rand ajutor financiar, pentru a evita falimentele iminente si impactul economic de durata asupra lanturilor de aprovizionare si mobilitate.
Multe IMM-uri vor fi in faliment pana la sfarsitul pandemiei, cu exceptia cazului in care primesc sprijin financiar imediat, fara birocratie excesiva. Companiile de transport de pasageri se inchid complet, iar din ce in ce mai multe companii de transport marfuri nu vor supravietui pe masura ce pandemia continua.
Trebuie sa existe o conducere puternica si fara echivoc la nivel global, a guvernelor nationale, institutiilor regionale si organizatiilor internationale, pentru a avea o abordare globala coordonata si standarde internationale. „Incepem sa vedem unele masuri eficiente la nivel regional sau national. De exemplu, China a eliminat toate taxele de drum din intreaga tara pentru toate vehiculele, pana cand se termina pandemia. De asemenea, a pus IMM-urile insarcinate cu transportul de marfuri esentiale ca prioritare pentru ajutorul financiar.
 
Guvernele din America de Nord si-au coordonat politicile de frontiera permitand traversarea numai vehiculelor comerciale sau a altor persoane cu nevoi esentiale. UE a publicat linii directoare cu privire la benzile de circulatie ecologice pentru camioane, iar unele tari ridica interdictiile de conducere si restrictiile de livrare.
Cu toate acestea, masurile trebuie sa fie scalate la nivel global, astfel incat sectorul sa poata supravietui si sa continue livrarea de bunuri esentiale catre populatia lumii. „Guvernele trebuie sa priveasca dincolo de interesele lor individuale si sa adopte o abordare holistica in cadrul unei actiuni coordonate din partea institutiilor noastre globale”, a adaugat de Pretto. „Aceasta este o criza globala care necesita solutii globale.”

Articole similare

Ad