Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Interesante sunt mai ales intermodalul si serviciile cu valoare adaugata

Tibbett Logistics are tangenta cu industria de bauturi prin faptul ca lucreaza pentru Auchan si Metro, pentru Coca-Cola, Can Pack si, sporadic, pentru alti producatori din domeniu, insa volumele pe acest segment inca nu reprezinta un procent prea mare din totalul activitatii companiei: doar circa 5%. Posibilitati de extindere exista, dar de interes sunt mai ales serviciile cu valoare adaugata. In plus, o buna oportunitate de dezvoltare in domeniu este transportul intermodal, datorita atat specificului industriei bauturilor – volumele sunt mari, marfurile sunt grele, iar din cauza sezonalitatii tarifele din transportul rutier fluctueaza de-a lungul anului, ceea ce cu trenul nu s-ar intampla – cat si numarului mai mic de furnizori de astfel de solutii.
 

Cel mai mare client al Tibbett Logistics in Romania este Auchan, pentru care opereaza 22.000 m2 in depozitul de pe A1 – de unde se livreaza produse dry, inclusiv bauturi sau cafea – alaturi de 8.500 m2 in terminalul intermodal din aceeasi locatie si inca 8.000 m2 de depozit cu patru temperaturi diferite, de unde lucreaza si pentru Metro.
Din totalul spatiului cu temperatura ambientala dedicat Auchan, circa 5% este ocupat de bauturi, asa cum arata David Goldsborough, CEO Tibbett Logistics SRL. Este vorba de apa, bauturi racoritoare si bere, aproape tot ce se gaseste in hipermarketurile Auchan.
Un alt depozit folosit pentru industria de bauturi este cel de la Deva, de unde se face distributie regionala in Ardeal pentru Coca-Cola, client caruia ii este rezervat cam 35% din spatiu.
Bauturile fiind marfuri grele, nu au nevoie de conditii speciale de depozitare sau de dotare cu anumite echipamente, numai trebuie tinut cont de greutatea pe palet.
In trecut, Tibbett Logistics a mai operat si pentru Perla Harghitei si La Dorna.

Sezonalitatea, o alta provocare pentru industria bauturilor
In cazul bauturilor, rotatia stocurilor este de maximum sapte zile, iar in perioadele de varf se ajunge la 2-3 zile. „Sigur, cei mai multi cumparatori au preferinte pentru o anumita marca si nu vor cumpara alta, mai degraba vor merge la alt magazin“, este de parere David Goldsborough, „dar si producatorii au dreptate sa fie atenti la stocuri, astfel incat marfa lor sa fie disponibila mereu, oriunde“.
Volumele foarte mari sunt interesante pentru a extinde activitatea in domeniu, dar trebuie tinut cont de sezonalitatea foarte puternica si de complexitatea fluxului de marfa.
In iulie-august volumele sunt duble fata de februarie-martie sau chiar mai mari, astfel ca multi producatori si distribuitori vor tarife variabile pentru depozitare, „iar aceste cerinte nu se leaga intotdeauna cu celelalte business-uri pe care le avem, insa in final ajungem la un consens“.

Tarifele pentru depozitare au revenit la normal
Tarifele pentru depozitare si/sau manipulare depind si de costurile fixe, dedicate pentru cladire, si de cele variabile, iar acestea din urma au fost stabile anul trecut, asa cum arata CEO-ul Tibbett Logistics. …

Articole similare

Ad