Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Toate drumurile duc la Bauma

Firmele de constructii si antreprenorii din domeniu au luat cu asalt Bauma, cel mai mare eveniment de profil din lume, desfasurat luna trecuta la München, in Germania. In ciuda situatiei dificile in care se gaseste piata europeana, producatorii de utilaje s-au prezentat in stil mare si au facut eforturi pentru a alinia o gama cat mai completa de modele. Iar unii dintre ei au pregatit si zone special amenajate pentru demonstratii.
 

Au fost prezenti in total nu mai putin de 3.420 de expozanti, din 57 de tari. Cu totii isi pun sperante mari in evolutia pietelor in curs de dezvoltare, unde se investeste masiv in proiecte de infrastructura (China, Rusia, India), precum si in cererile venite de pe piata germana, care a cunoscut si in ultimul an cresteri importante. De altfel, spre deosebire de alte targuri si expozitii, Bauma a ramas un eveniment la care se fac in continuare vanzari substantiale.
Cei 570.000 m2 de expozitie au reprezentat un record pentru Bauma, aleile si drumurile de acces fiind neincapatoare pentru cei aproximativ 530.000 de vizitatori, din peste 200 de tari.
Targul de la München a fost vizitat in numar mare si de romani, care au mai uitat de problemele cu care se confrunta acasa. Sperantele lor se indreapta catre autoritati, in vederea incasarii banilor pe lucrarile efectuate deja in cursul anului trecut, dar si pentru deblocarea fondurilor europene. Mai ales ca Romania se califica la sume importante de la Uniunea Europeana.
Diversitatea modelelor prezentate la Bauma si noile tehnologii dezvoltate (inclusiv cateva versiuni hibride) demonstreaza faptul ca industria nu sta in loc si nimeni nu ne va astepta sa tinem pasul cu evolutia pietei. Din pacate un numar foarte mare de companii din domeniul constructiilor intampina dificultati, astfel ca acum, mai mult ca niciodata, se impune interventia statului, pentru a opri valul de insolvente care se prefigureaza pentru acest an. Mai ales ca nu este un moft: la infrastructura (rutiera, feroviara) chiar suntem deficitari. Iar daca nu vom investi masiv in acest domeniu, tot avantajul pozitiei noastre geografice strategice atat de laudate se va duce pe apa sambetei. Sa speram ca din miliardul de euro din fonduri europene cu care ne-a „amenintat“ ministrul transporturilor la inceputul acestui an se va materializa macar o parte. Iar peste trei ani, cand va fi urmatorul Bauma, sa putem spune nu doar ca romanii au vizitat expozitia, ci si ca au facut si achizitii.

Articole similare