Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Logistica germana cu forta de munca romaneasca

Grupul Honold Logistik este prezent in Romania inca din 2005 printr-un joint-venture infiintat cu Karl Heinz Dietrich, un alt antreprenor german cu o veche istorie in transportul si logistica de la noi. Din 2006, cei doi antreprenori investesc impreuna la Sacalaz, in judetul Timis, intr-un centru de distributie de 20.000 m2, extins cu inca 10.000 m2 in 2013. In 2014 compania finalizeaza extinderea centrului de distributie de 30.000 m2 de la la Sacalaz in colaborare cu Kulzer Dental. In prezent, Dietrich-Honold opereaza in Romania 100.000 m2 de depozitare cu aproape 400 de angajati. Heiner Matthias Honold, CEO Honold Logistik Gruppe GmbH & Co.KG, considera joint-venture-ul cu Dietrich din Romania de o importanta strategica pentru grupul pe care il conduce, cu toate ca opereaza in Europa o suprafata de sapte ori mai mare decat in Romania si are planuri de extindere in continuare.
 

Dietrich Honold Logistics si-a dezvoltat afacerea in Romania lucrand mai ales pentru Continental, insa momentan are si alti clienti, inca unul strategic si multi mai mici. Anul trecut compania si-a mutat operatiunile logistice pentru Continental intr-un nou centru logistic de 40.000 m2, comandat de producator unui investitor specializat pe real-estate, ca urmare a faptului ca avea nevoie de vechiul depozit de la fabrica pentru activitati de productie. Am stat de vorba cu Heiner Matthias Honold, CEO Honold Logistik Gruppe GmbH & Co.KG, despre planurile de extindere a grupului in Europa si Romania.
Tranzit: Care este istoricul prezentei dumneavoastra in Romania? Cum v-ati decis sa investiti in Romania?
Heiner Matthias Honold:
Filiala noastra din Sacalaz a aparut in urma castigarii licitatiei organizate de un client important, care produce la nivel local. Cu toate acestea, cruciale in luarea deciziei de a fi prezenti in Romania au fost consideratiile strategice si intentia ferma de a ne stabili in Europa de Est. Dupa o experienta negativa in Rusia, ne-am propus sa investim fie in Ungaria, fie in Romania. In prezent, suntem reprezentati in ambele tari. In Romania, compania mixta Dietrich-Honold opereaza un centru de distributie a pneurilor pentru Europa de Est si depozitul de fabrica al clientului.
Aveti si alti clienti in afara de Continental Group? Va intereseaza si alte oportunitati in Romania?
In principiu, in Romania operam pentru doi clienti importanti, insa au putut fi convinsi de performantele noastre si numerosi clienti mici. Cu o suprafata de depozitare de 100.000 m2, Dietrich-Honold este unul din cei mai mari furnizori de servicii de logistica din Timisoara. Avand in vedere faptul ca ne-am inceput activitatea pentru Europa de Est in Timisoara, ne consideram foarte atasati de aceasta regiune, dar incercam sa ne extindem si in alte regiuni.
In Romania operati in parteneriat cu Dietrich. Aveti astfel de parteneriate si in alte tari?
Grupul Honold Logistik furnizeaza servicii logistice in parteneriat cu mai multe firme in intreaga Europa. Cu toate acestea, parteneriatul cu Dietrich are o importanta deosebita, tocmai pentru ca domnul Dietrich este un antreprenor clasic, asa cum ne consideram si noi, si se afla deja in Romania inainte de „ziua zero”, cand noi am inceput activitatea in Timisoara, acest lucru contribuind esential la succesul activitatilor noastre de aici.
Ce puteti spune despre nivelul de dezvoltare a pietei romanesti in materie de logistica? Sunt diferente de procese si de eficienta fata de Germania?
In privinta performantei si a procedeelor de lucru, nu se observa mari diferente intre unitatile noastre din Romania si cele din Germania. Totusi, in Timisoara folosim mai putina tehnologie si, de aceea, mai multi angajati. Numai folosirea SAP EM (Event Management) in domeniul logisticii este extrem de scumpa in Romania.
Care sunt principalele domenii in care activati momentan in Germania/in Europa? Planificati sa va extindeti in viitorul apropiat?
Intotdeauna suntem orientati catre extinderea companiei noastre si putem anunta pentru 2016 o crestere a numarului de salariati cu aproximativ 200 de persoane, datorita mai multor contracte noi incheiate in Germania. In Romania, desi dispunem de peste 20.000 m2 nefolositi pentru servicii logistice, nu avem, in prezent, niciun proiect care sa ne determine sa acceleram extinderea companiei.
Anul trecut anuntati preluarea unei companii. Puteti sa ne spuneti acum despre cine este vorba?
Am preluat un furnizor german de nisa din domeniul logisticii pneurilor. In prezent ne aflam in faza finala a negocierilor si cred ca la inceputul lui februarie putem face publica tranzactia. Pana atunci, insa, nu putem oferi detalii suplimentare.
Ati mentionat si ca veti investi in 2016 circa 21 de milioane de euro. Puteti preciza pe ce piete/segmente de dezvoltare vor merge acesti bani?
Volumul de investitii este in stransa legatura cu noile contracte incheiate. 60% din investitii vizeaza tehnologia cea mai moderna de depozitare (linii de conveioare, rafturi speciale) pentru a indeplini conditiile prealabile optime pentru o desfasurare eficienta a proceselor. O parte mai mica va fi cheltuita pentru constructia unui nou centru logistic in nordul Germaniei. Investim exclusiv in domeniul imobiliar pentru sectorul logistic si in tehnologie de depozitare. Daca gasim clientii potriviti, vom construi si in Timisoara inca o unitate logistica, intarindu-ne astfel prezenta la nivel local.
Cum va pregatiti pentru dezideratul de reducere a emisiilor de CO2, impus de normele Uniunii Europene?
Deviza noastra „Logistica este verde” sta la baza dorintei noastre de a ne aduce contributia la mentinerea unui mediu sanatos. Tocmai de aceea folosim camioane Euro 6, am restaurat o locatie destinata deseurilor si am transformat-o intr-o hala logistica, folosim constructii certificate ecologic, ne-am certificat DIN 14001, pentru managementul mediului, si folosim programe de economisire a energiei (de exemplu, iluminare, izolare termica). De asemenea, detinem un parc solar propriu care produce 2,4 MW si achizitionam electricitate „verde” certificata. Astfel, anual economisim 1.500 t CO2 din curentul electric. Grija noastra pentru mediu merge mai departe pana la crearea unui concept de centru informatic verde, separarea deseurilor si cultivarea unei suprafete de 20.000 m2 cu biotopi.
Care credeti ca sunt factorii de crestere pentru piata europeana de logistica?
Factorul de crestere este in continuare logistica contractuala. Potentialul externalizarii serviciilor logistice globale nu este inca epuizat. Multe companii nu mai considera divizia de logistica drept o parte a domeniului lor principal de activitate. In special in timpul recesiunii economice, logistica contractuala castiga teren. In plus, comertul electronic trebuie considerat ca factor de crestere a pietei de logistica. Nu numai ultimii kilometri parcursi, ci si procesele de depozitare eficiente reprezinta o provocare in vizualizarea volumelor de transport al marfurilor.

Articole similare

Ad