Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Simplitate si eficienta

Toyota Material Handling (TMH) isi continua eforturile de a fi liderul pietei de echipamente de manipulare si in Europa, pozitie detinuta cu succes la nivel mondial de mai multi ani. Investitiile financiare continue in directia dezvoltarii de echipamente de manipulare, dar si a retelei europene de dealeri si a serviciilor oferite, se vad in cresterea prestigiului brandului si a vanzarilor la nivel european. Anul acesta TMH pune accent nu pe un anumit produs, ci pe solutiile oferite, care raspund unei noi strategii: „Logiconomy”, ce inseamna solutii logistice eficiente care sa scada costurile totale de operare.
 

Dupa integrarea brandurilor BT si Toyota in ultima decada, conducerea TMH declara ca producatorul japonez si-a consolidat tot mai mult pozitia si pe piata europeana, fiind unul dintre principalii trei furnizori europeni de echipamente.
TMH se considera un producator european de echipamente de manipulare, avand 4.000 de angajati in toata Europa, din care 2.900 in fabricile din Suedia, Italia si Franta. Peste 95% din stivuitoarele vandute in Europa sunt fabricate pe continent, exportand de aici si in alte parti ale lumii.
Anul acesta TMH isi propune finalizarea integrarii complete a companiilor de productie din cele trei tari europene sub brandul Toyota, ceea ce inseamna ca toate vor fi redenumite, acest lucru reprezentand si o garantie suplimentara a calitatii. TMH este prezent in 30 de tari europene, in principal prin dealeri proprii, dar si prin distribuitori si unitati independente.
Potrivit oficialilor TMH, piata europeana de stivuitoare a cunoscut o crestere puternica in ultimii cinci ani, tendinta care va continua. In aceste conditii, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 17%, pana la doua miliarde de euro, nivelul de profitabilitate depasind asteptarile.

TMH la CeMAT: o viziune noua pentru viitor
Standul Toyota de la CeMAT va fi organizat in opt zone cheie, fiind conceputa, alaturi de zonele de expunere de echipamente (mare parte dintre ele innoite in ultimii 3-4 ani), si o arie dedicata demonstratiilor. Printre noutatile ce vor fi expuse la stand se numara atat modele de echipamente noi, cat si concepte pentru viitor, toate avand ca obiectiv principal eficienta energetica. Nu vor lipsi, asadar, recent lansatele stackere BT Staxio P si stivuitoarele cu contragreutate Toyota Traigo 48 V, primul stivuitor cu contragreutate Li-Ion. De altfel, TMH ofera tehnologie Li-Ion pentru toata gama de echipamente electrice, inclusiv order-pickere si reach-truck-uri (BT Reflex RRE), operarea cu astfel de baterii aducand reduceri semnificative de costuri, gratie consumului mic de energie, productivitatii mari si simplificarii operatiunilor de manipulare.
Prima gama Li-Ion dezvoltata de Toyota in Europa in 2013 consta din trei stivuitoare pentru depozite: BT Levio LWE&LPE si pickerele BT Optio OSE. Acum, cinci noi serii fac parte din aceasta familie: motostivuitoarele BT Staxio SPE&SWE, reach truck-urile, autotractoarele (BT Movit TSE) si Traigo 48.
Tehnologia acumulatorului Li-Ion este benefica in special in operarile in mai multe schimburi.
Deoarece aceste baterii pot fi incarcate, schimbarea lor nu mai este necesara, asa cum nu mai este nevoie nici de baterii de rezerva sau de camere de incarcare. In schimb, stivuitoarele pot fi reincarcate rapid in timpul pauzelor. Bateriile nu necesita intretinere, reducand astfel la minimum timpii de imobilizare, ceea ce inseamna o productivitate crescuta.
Acumulatorii Li-Ion au demonstrat ca pot oferi o reducere de 30% a emisiilor de CO2 fata de bateriile acid-plumb, avand in acelasi timp o durabilitate de 3-4 ori mai mare decat a acestora, ceea ce le face o investitie buna, economica si ecologica.
Alte dezvoltari in zona de energie includ cele mai recente masini avand la baza tehnologie hibrida „fuel-cell“, segment pe care Toyota a dezvoltat primele aplicatii din Europa. Toyota va expune insa si modele echipate cu cele mai noi motoare cu ardere interna, care si-au dovedit eficienta in consumul de combustibil, chiar si in conditii grele de utilizare.
Teste recente au dovedit ca modul in care utilajul este condus influenteaza cel mai mult consumul de combustibil, soferii mai agresivi inregistrand un consum cu 34% mai mare decat cei care conduc mai lin.

Automatizare simpla, implementata cu costuri mici si productivitate crescuta
La editia precedenta a CeMAT, TMH a introdus conceptul Smart Truck, dezvoltat pe baza sistemului de management I-Site, echipamentele fiind conectate prin intermediul retelei standard de telecomunicatii. Anul acesta Toyota prezinta urmatoarea etapa a proiectului, adaugand zona Smart Dynamics. Echipamentele conectate la internet transmit permanent date, a caror analiza faciliteaza optimizarea flotei, cresterea sigurantei – deoarece permit doar operatorilor calificati sa foloseasca echipamentele – si reducerea costurilor de intretinere prin verificarile starii tehnice online, astfel incat tehnicienii TMH stiu dinainte de a efectua o interventie daca echipamentul are o problema tehnica si de ce natura. In plus, se pot pregati dinainte cu piesele necesare reparatiei. In caz de disfunctie se trimit alerte direct pe telefonul inteligent al managerului. Analiza activitatii clientului permite folosirea utilajelor in locatii unde este mai mare nevoie de acestea, in functie de cerintele sezoniere, reducand astfel costurile cu neutilizarea lor.
In ceea ce priveste dezvoltarea solutiilor automatizate, anul acesta accentul este pus pe simplitate, mai ales ca, pentru multe companii, primii pasi sunt cei simpli, precum identificarea zonelor operationale care au nevoie de automatizare, in timp ce in altele se lucreaza in continuare manual. Toyota are o experienta indelungata in ceea ce priveste automatizarea si peste 30 de ani de dezvoltare a stivuitoarelor intr-un sistem complet integrat, apreciind ca tot mai multe companii inteleg beneficiile automatizarii: maximizarea productivitatii, optimizarea consumului de energie, reducerea costurilor.
La CeMAT va fi demonstrat la stand si conceptul Toyota Production System, care presupune realizarea unui numar minim de procese de productie, in vederea cresterii eficientei. Acest lucru va fi exemplificat printr-un studiu al liniei de productie pentru Toyota Tonero.

T-motion, solutia pentru manipulari individualizate
O atentie deosebita se va acorda si gamei de solutii pentru manipularea marfurilor cu ajutorul unor unitati tractoare in locul stivuitoarelor cu furci, cu numele T-motion. Exista mai multe situatii in care solutiile de tractare T-motion pot face diferenta – mai ales in operatiunile logistice care au nevoie de o manipulare individuala a obiectelor, ca in cazul picking-ului (e-commerce este o aplicatie curenta), sau al productiei (unde se aplica principiul logisticii just-in-time) – reducand efortul uman, crescand siguranta si economisind timp si bani.
Conceptul este bazat pe o gama larga de moduri de transport adaptate la nevoile clientilor, inclusiv unitati tractoare, de la cele simple, operate de oameni, pana la cele pentru distante lungi, cu capacitate de 49 t. Gama totala cuprinde familia BT Movit pentru operatiuni interne si modelele Toyota Tracto cu anvelope pneumatice, potrivite si pentru operatiuni exterioare.
Conceptul T-motion permite, de asemenea, conducerea automata si cu telecomanda, ideala pentru picking, deoarece ii permite operatorului sa se concentreze pe manipularea produselor si nu pe condusul repetitiv.

Articole similare

Ad