Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Declinul pietei de vehicule grele continua si chiar se accentueaza

Asa cum arata statisticile DRPCIV pe primele trei luni ale anului, inmatricularile de vehicule comerciale au scazut fata de aceeasi perioada din 2012, dupa ce si anul trecut au fost mai mici decat in 2011. Dintre cele doua categorii de greutate reprezentate mai bine in Romania, cea de pana la 3,5 t masa totala maxima autorizata si cea de peste 16 t, prima a inregistrat o usoara crestere, de la 2.238 de unitati in 2012 (2.032 de autoutilitare si 206 autospeciale) la 2.341 in 2013 (2.066+275), dar piata greilor a scazut in mult mai mare masura, de la 728 (695+33) la 496 de unitati (478+18).
 

Regresul nu e la fel de mare in cazul semiremorcilor – 334 de unitati in 2013 si 254 in 2013 – dar oricum ele nu se vindeau prea bine nici anul trecut, iar numarul lor continua sa fie la mai putin de jumatate din cel al camioanelor de peste 16 t.

In primul trimestru din 2013 au fost inmatriculate 2.581 de autoutilitare noi, cu valori aproximativ egale intre cele trei luni (894 in ianuarie, 804 in februarie si 883 in martie), fata de 2.803 in aceeasi perioada din 2012 (878, 942, respectiv 983).
Dintre acestea, 2.066 au masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t (fata de 2.032 in aceeasi perioada din 2012 – este, de altfel, singurul segment care a inregistrat o crestere), cinci au 3,5-6 t (28 in 2012), 32 au 6-16 t (48 in 2012) si 478 au peste 16 t (fata de 695 in primele trei luni din 2012).
La categoria autoutilitarelor cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t, in primele trei luni din 2013 conduce in clasament Dacia, cu 410 unitati, urmat de Citroën (cu 344 si cea mai spectaculoasa crestere fata de 2012, cand a avut 96 de unitati), Ford (274), Renault (242), Volkswagen (143), Mercedes-Benz (133), Fiat (129), Peugeot (107), dupa care vin alte marci, din care s-au inmatriculat insa mai putin de 100 de unitati in primul trimestru al anului. Asta in timp ce in 2012 Dacia, cu 374 de unitati, era urmat in clasament de Renault (cu 265), Volkswagen (251) si Ford (231).
Pe segmentul autoutilitarelor de 3,5-6 t, din cele cinci unitati inmatriculate in primul trimestru din 2013 trei sunt Mercedes-Benz si cate una Iveco si Volkswagen, in timp ce anul trecut in clasament conducea tot Mercedes-Benz, cu 10 unitati, urmat de Volkswagen, cu noua, Iveco (cinci), Ford (doua) si Isuzu si Renault (cate una).
Din categoria 6-16 t, Iveco este pe primul loc in clasament, cu 16 unitati, urmat de MAN (14) si Mercedes-Benz si DAF (cate una), fiind mentinuta aproape perfect ordinea din 2012, cand Iveco avea 28 de autoutilitare si era urmat de MAN (15), DAF (doua) si Isuzu, Mercedes-Benz si Renault (cate una).
In sfarsit, la categoria autoutilitarelor de peste 16 t conduce Scania (116 camioane), urmat de MAN (103), Mercedes-Benz (74), DAF (73), Iveco (61), Volvo (28), Renault (22) si Astra (unul). Este vorba, asadar, de o inversare de pozitii la varf – dat fiind faptul ca in primul trimestru din 2012 clasamentul avea in frunte MAN (161 de unitati), urmat de Scania (131) …

Articole similare