Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In transport e ca in sah, toate mutarile sunt anticipate

Avantajul subsidiarelor locale ale companiilor multinationale, indiferent ca vorbim de productie, logistica etc., consta in existenta unor contracte sigure care ofera masa critica necesara profitabilitatii. Cand vorbim de transporturi, contractele semnate la nivel european, asa cum este si cazul firmei argesene European Logistics, filiala romaneasca a firmei spaniole Calsina Carre, permit anticiparea fiecarei mutari exact ca in sah, mai ales ca presiunea pe pret exercitata de beneficiarii serviciului de transport este inca foarte mare si se propaga in lant prin reducerea costurilor si marirea termenului de plata.
 

Parcul operat de European Logistics numara 82 de autotractoare Euro 5 EEV, din care 14 au fost achizitionate anul acesta. Toate au fost cumparate prin firma- mama si redistribuite catre companiile din grup. Remorcile sunt proprietatea firmei spaniole. Procedura de achizitie este mai simpla, asa cum explica Pompiliu Mocanu, director general European Logistics, si pretul este mult mai atractiv datorita volumelor mari de achizitie si dobanzilor mai mici. „Nu ne mai batem capul cu toata birocratia procedurala specifica dosarelor de leasing, atat pe parte financiara, cat si din punct de vedere al asigurarilor, mai ales ca atunci cand firma de leasing se interpune intre compania de transport si asigurator este un dezastru, comunicarea si procedurile de lucru specifice fiind foarte greoaie.“
Toate camioanele sunt in proprietate, fiind achizitionate de Calsina Carre si preluate de firma din Romania prin contract de imprumut. Parcul este format cu preponderenta din vehicule Renault, recent fiind achizitionate si cinci unitati DAF. „Noi avem o problema cu inmatricularile. Ca sa le putem aduce aici trebuie sa le inmatriculam in Spania, dupa care trebuie radiate ca sa le putem inmatricula in tara. DAF-urile au fost inmatriculate direct in Romania“, a explicat Mocanu.
Cele mai vechi vehicule din parcul companiei pitestene au in jur de 4-5 ani. „Operam o flota tanara, iar costurile cu mentenanta nu sunt foarte mari.“ Carburantul este principalul generator de cost, urmat de imprumuturi si soferi.
Numarul soferilor il depaseste cu 25-30% pe cel al vehiculelor din flota, transportul intracomunitar fiind mult mai solicitant pentru conducatorii auto, care tocmai de aceea au un program foarte bine definit si vin acasa prin rotatie. „Camioanele vin in tara, in general, doar pentru ITP. Mai avem si curse regulate catre depozitul pe care il operam pentru clientul nostru, in Pitesti“, a completat Mocanu.

Contract de service, timp redus de interventie
Tot prin compania-mama, toate vehiculele se afla sub contract de service si mentenanta cu reteaua europeana a producatorului. „Contractul de service este o conditie a celui de leasing. La finalul perioadei de finantare, vehiculele uzate constituie avans pentru achizitia altora noi. Interventiile sunt realizate in toata reteaua europeana, iar viteza de reactie este foarte buna.“

Articole similare