Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Furnizorii din automotive isi intaresc prezenta in Romania

Piata auto europeana a cunoscut o importanta crestere in ultimii ani, crestere care s-a simtit din plin si pe piata romaneasca, in special in domeniile de transport si logistica. Chiar daca nu avem o industrie de productie de autoturisme finite care „duduie”, cu Dacia care trimite rand pe rand capacitatile de productie in Maroc si Ford care tot asteapta sa inceapa cu adevarat sa produca, productia de piese si componente s-a dezvoltat enorm in ultimii ani, si nu numai pentru a furniza catre Dacia si Ford, ci mai ales pentru industria auto din vestul Europei.
 

Prezenta in tara noastra de peste 20 de ani, Draexlamaier are deja cinci fabrici in Romania, la Satu Mare, Pitesti, Brasov, Hunedoara si Timisoara, unde lucreaza in total peste 15.000 de oameni. Compania detine doua linii principale de productie, una de componente si cabluri electrice si una de sisteme de interior. Si, cum activitatea este in crestere, aproape toate fabricile au planuri de extindere. Deja au fost extinse doua din aceste locatii, iar cea de a treia, de la Brasov, va adauga trei noi hale cu o investitie de circa 50 de milioane de euro. Investitiile de pana acum ale companiei in Romania se ridica la aproximativ 500 de milioane de euro.
Tot ce se produce aici pleaca la marile unitati de asamblare din tari precum Germania, Italia, Austria sau Marea Britanie ale Mercedes, BMW, Bugatti, Volkswagen etc. Aproape toti clientii companiei sunt in afara Romaniei. Insa, pentru a simplifica lantul logistic si a putea reactiona cat mai rapid la orice schimbare, compania a inceput in ultimii ani sa isi creeze o baza de furnizori locali, care produc in Romania si pot livra cat mai rapid, dar si la costuri reduse la fabrici.
Deoarece termenele de livrare catre clienti de la lansarea comenzii sunt tot mai scurte, uneori de doar cateva zile, Draexlmaier doreste sa-si largeasca portofoliul de furnizori de subansamble, ceea ce ar putea atrage investitii importante ale partenerilor sai din alte state aici. Ce ii retine deocamdata pe unii dintre acestia este lipsa de predictibilitate a comenzilor pe termen lung, care sa ii incurajeze la investitii importante in tara noastra.
Cum orice intarziere a transportului inseamna timpi morti de productie atat pentru clienti, cat si pentru fabricile companiei, exista planuri de rezerva pentru orice astfel de situatie. Asa ca marfa ori este incarcata in alt camion, ori este trimisa pe avion, insa, indiferent de costuri, clientul nu este niciodata compromis. Desi conditiile de selectie a partenerilor de transport sunt destul de riguroase, acestia trebuie sa aiba camioane noi, un pret competitiv si sa poata livra la timp in majoritatea cazurilor, Draexlmaier are un portofoliu consistent de parteneri romani de transport.
In plus, piata de automotive este, insa, plina de neprevazut. Astfel, dupa scandalul cu emisiile poluante, Volkswagen a cunoscut o scadere importanta a vanzarilor, ceea ce a dus la anuntul companiei ca va concedia peste 30.000 de oameni pana in 2021 pentru a reusi sa isi reduca cheltuielile cu 3,7 miliarde de euro. Dintre acestia, 23.000 de angajati lucreaza in Germania, unde compania a anuntat, in schimb, ca se va orienta catre productia de autovehicule electrice.
Luna trecuta, vanzarile din domeniul auto au crescut in state precum Italia (+9,7%), Spania (+4%) si Marea Britanie (+1,4%), in schimb cele din Germania si Franta au scazut cu 5,6%, respectiv cu 4%.

Articole similare

Ad