Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu se vor mai face bani din transporturi

Pentru Dianthus, intervalul 2009-2012 a fost foarte bun, unul dintre motive fiind si disparitia multor transportatori de pe piata. Insa iminenta unei alte crize, din 2015, a dus la scaderea pietei de transport inca din 2013, cauza fiind teama firmelor de profil ca nu vor avea de munca, motiv pentru care cauta mai agresiv volumele, iar pretul a ajuns la limita subzistentei. La aceasta stare negativista de pe piata se adauga cresterea taxelor, „ajutorul“ dat de Statul roman prin cresterea accizei si decizia Frantei de a-si proteja piata.
 

De aceea, compania pitesteana cauta modalitati suplimentare pentru consolidarea afacerii si isi ia toate masurile de precautie si de controlare a pierderilor estimate pentru anul viitor, astfel incat profitabilitatea sa nu mai scada prea mult, mai ales ca directorul companiei crede ca o marja de profit mai mica de 5% nu este suficienta pentru a mai considera transportul o afacere rentabila.

Adrian Dinoiu, directorul general Dianthus, crede ca marele pericol de pe piata si un factor descurajator este concurenta neloiala: revine fenomenul din 2007-2008, cu multi transportatori care cer tarife foarte mici si cumpara motorina de prin parcari sau fura din alte camioane.
Cifrele pe anul fiscal 2013 arata ca Dianthus a inregistrat o cifra de afaceri de 31,4 milioane de euro, cu 7,3 milioane de euro mai mult decat in 2012. Profitul insa a ramas relativ acelasi, de aproape 2,5 milioane de euro. Profit operational exista, inca, insa Adrian Dinoiu considera ca marja va continua sa scada din cauza tarifelor mici de transport si a dezechilibrarii balantei cerere-oferta. In plus, directorul Dianthus crede ca 2015 va fi un an mai slab din cauza ca va creste taxarea „S-au redus investitiile si au fost anuntate multe «pomeni electorale» ce vor putea fi sustinute doar prin suprataxare. Deja se vehiculeaza ca anul viitor va disparea cota unica.“
Daca in 2012 rentabilitatea era de peste 10%, in 2013 s-a redus pana in jur de 7%. Pentru anul acesta se estimeaza ca profitul va ramane acelasi, au fost vandute niste vehicule achitate, plus ca un numar semnificativ de camioane din flota nu mai au costuri de amortizare.
In 2014 s-au facut si achizitii, 30 semiremorci Krone Multos care au inlocuit semiremorcile standard din 2007, astfel ca acum Dianthus are doar semiremorci mega cu o medie de varsta de doi ani, castigand astfel si la capitolul flexibilitate, din moment ce poate transporta orice tip de marfa.

Cheltuielile au fost reduse pe cat posibil
Eficientizarea si reducerea costurilor au fost prioritatea Dianthus de cativa ani incoace: s-a investit in programe informatice, costurile cu carburantul au fost reduse prin training pentru soferi, s-au facut achizitii constante de camioane noi si aprovizionare cu carburant a statiei proprii la tarife reduse, astfel ca, asa cum crede Adrian Dinoiu, s-a cam ajuns la limita. Singurul capitol la care se mai poate lucra este reducerea costurilor cu finantarea. Pana acum au fost achitate in avans …

Articole similare