Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gazul natural comprimat devine accesibil si in Romania

Gazul natural comprimat este cel mai popular carburant alternativ pentru vehicule, utilizat pe scara larga in toata lumea. Este prietenos cu mediul inconjurator si, in acelasi timp, asigura o reducere substantiala a costurilor de transport comparativ cu motorina/benzina. Proiectul de constructie a primei retele de statii de alimentare cu gaz natural comprimat de-a lungul principalelor culoare de transport, initiat de Denisson Energy, firma membra a grupului Antares, pune tara noastra pe harta utilizatorilor CNG si deschide noi oportunitati pentru utilizatorii de flote si nu numai.
 

Proiectul CNG Romania, de constructie a primei retele nationale de statii de alimentare cu CNG de-a lungul principalelor culoare de transport, are o valoare de 5,2 milioane de euro, din care 4,4 milioane de euro reprezinta finantare europeana, si va fi implementat in perioada martie 2016-decembrie 2019. Coordonatorul proiectului este Denisson Energy, companie parte din grupul Antares, cu Asociatia Producatorilor si Utilizatorilor Gazului Natural Comprimat (APUNGNC) partener in proiect. Obiectivul proiectului este de a acoperi coridorul Rin-Dunare (nord-sud), intre Arad si Constanta, respectiv de a asigura tranzitul european, cu conectarea drumurilor dintre Ungaria si Bulgaria, state vecine avand deja o retea functionala de alimentare pe CNG. Evenimentul de lansare a proiectului CNG Romania a avut loc la sfarsitul lui aprilie, la hotelul Pullman din Bucuresti, si a reunit peste 200 de participanti – oficialitati, transportatori, producatori, distribuitori, investitori etc.
Odata cu constructia retelei de statii CNG, care va cuprinde Bucuresti, Timisoara, Constanta, Craiova, Arad, Pitesti, Sibiu, Drobeta Turnu Severin si Deva, gazul va deveni o alternativa viabila si in tara noastra, atat pentru companiile de transport marfa si calatori, producatori, firme de logistica si distributie, cat si pentru publicul larg. Statiile urmeaza sa fie deschise zilnic, cu program intre 8 si 24 de ore (in functie de cerere) si, foarte important, vor beneficia de personal instruit pentru alimentare, astfel incat utilizatorii/ soferii sa nu fie nevoiti sa se documenteze suplimentar pentru aceasta.

Presiune pentru reducerea poluarii
23,2% din emisiile de gaze de sera (GHG) la nivelul Uniunii Europene sunt generate de transporturi, se arata intr-o analiza a Agentiei Europene pentru Mediu (EEA). Doar industria energetica are o influenta mai puternica asupra calitatii aerului, cu 28,2%. 19,6% din emisiile de gaze de sera provin din productie, 11,6%, din agricultura, iar restul de 17,4% sunt distribuite intre celelalte tipuri de activitati. Apoi, dintre toate tipurile de transport, sectorul rutier are cea mai mare cota de GHG, de 72,8%, in timp ce aerianul si navalul impart cate 13%.
Nu mai putin de 94% din transportul european este dependent de petrol, iar 84% din necesar este importat, valoarea acestuia ridicandu-se la aproximativ un miliard de euro pe zi, potrivit DG Move – Comisia Europeana …

Articole similare