Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MT preia CNADNR si are planuri ambitioase

Master-planul de transport rutier va fi prezentat la inceputul lui februarie a.c. comisiilor de specialitate din Senat si Camera Deputatilor. Urmeaza sa isi dea acordul Guvernul, Presedintia si celelalte institutii abilitate si apoi vor fi demarate lucrarile. In urmatorii doi ani vor fi finalizati 250 km de autostrada si, in acelasi timp, vor fi extinse – acolo unde se poate – DN7 pe Valea Oltului si drumul judetean dintre Brasov si Campina, pe Valea Doftanei. Din 14 ianuarie, CNADNR trece sub autoritatea Ministerului Transporturilor, care a infiintat o directie de infrastructura si un corp specializat de salariati pe probleme de infrastructura rutiera. Tot de acum se va stabili si un plan de management, in functie de care se va evalua activitatea angajatilor CNADNR.
 

Master-planul de transport urmeaza sa fie finalizat in perioada urmatoare atat pe segmentul rutier, cat si pe feroviar si naval. Special pentru transport rutier, obiectivul MT pentru urmatorii ani este de a construi 725 km de autostrada, 134 km de autostrada fazata si 1.800 km de drumuri expres, valoarea totala ridicandu-se la 28 de miliarde de euro. In acest moment, MT dispune de aproximativ un miliard de euro din programul european 2007-2013 si de aproape cinci miliarde de euro din exercitiul financiar 2014-2020. Din acciza suplimentara de la motorina si din roviniera se estimeaza alocarea a aproximativ inca un miliard de euro pe an. De altfel, se vor lua masuri mai stricte de control pentru plata rovinietei atat pentru romani, cat si pentru straini.
Pana in prezent nu s-au construit drumuri in parteneriat public-privat, insa asemenea proiecte s-ar putea realiza si la noi cu succes, astfel ca s-ar atrage fonduri suplimentare. In paralel, au fost purtate si discutii cu institutiile financiare internationale – Banca Mondiala, BERD si BEI – ultima avand, spre exemplu, la ora actuala, o expunere in Polonia de 10 ori mai mare decat in Romania.
In 2014, absorbtia fondurilor europene a fost de 58%, pe exercitiul financiar 2007-2013. De asemenea, sunt lucrari retrospective care au respectat regulile europene si care vor primi finantare, astfel incat in 2015 gradul de absorbtie ar putea fi de 100%.

250 km de autostrada finalizati in urmatorii doi ani
La ora actuala sunt in operare la nivel national aproape 700 km de autostrada. Obiectivul pentru urmatorii doi ani este finalizarea autostrazilor Sibiu-Nadlac in proportie de 100%, Cluj-Napoca-Bors 100% (aici cu o exceptie la tronsonul Mihaiesti-Suplacu de Barcau, care ar putea fi finalizat in 2017), dar si a tronsoanelor Cluj-Napoca-Targu Mures, Targu Mures-Fagaras, Sibiu-Fagaras, Fagaras-Brasov – daca nu in 2016, atunci cel mai tarziu in anul urmator.
„In total, vorbim de 250 km de autostrada cu finalitate, plecare dintr-un oras si ajungere in alt oras. Pentru toti acestia lucrarile de constructie sunt acum in derulare. In plus, suntem in diverse faze – studii de fezabilitate, licitatie, apropiere de semnare a contractului de executie …

Articole similare