Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Retenţia clienţilor din online, cheia succesului pe termen lung

2020 a adus o creştere uriaşă din perspectiva tranziţiei către comerţ electronic din partea multor retaileri care nu acordaseră înainte o atenţie deosebită acestui segment de busines. Din această perspectivă, piaţa a cunoscut o mare efervescenţă, dar şi o oarecare doză de nelinişte din partea noilor-veniţi de a se adapta la mediul digital.

Un start-up în e-commerce trebuie început cu o documentare foarte bună a domeniului, fie că vorbim despre un business nou, fie despre o companie de retail cu experienţă, care doreşte să acceseze comerţul electronic. Desigur, contează bugetul stabilit pentru expansiunea în online, dar şi dinamica activităţii. Cu alte cuvinte, strategia dictează platforma şi nu invers, a explicat Cristi Movilă, VTEX Growth Leader, în cadrul unui seminar GPeC pe tema comerţului online.

Testarea este foarte importantă pentru alegerea celui mai bun sistem de operare online. Într-o primă fază pot fi accesate platforme locale, bine ataptate pieţei din România, cu sume relativ mici, de aproximativ 50 de euro/lună. Se poate investi fie într-un sistem „premise”, în care soluţia este găzduită pe o platformă, ceea ce ar conferi flexibilitate crescută, dar şi mai multă bătaie de cap, fie într-un concept „software as a service” (SaaS), în care beneficiarul primeşte nişte funcţionalităţi deja testate, în care se investeşte şi care primesc mereu optimizări şi actualizări, dar care nu sunt dezvoltate dedicat nevoilor sale. Majoritatea soluţiilor SaaS sunt „plug-and-play”, însă o parte dintre ele pot fi şi personalizate. Dezvoltarea platformei online trebuie lăsată însă în sarcina profesioniştilor, este de părere Cristi Movilă. „Timpul necesar pentru lansarea unor platforme simple (în care doar se adaptează layout-ul existent noilor produse, spre exemplu) nu este foarte mare. Dacă, dimpotrivă, se doreşte o complexitate crescută, integrare cu ERP, un procesator de plată transparent, direct integrat în site (nu cu redirecţionare), o configurare mult mai complexă, cu mai multe canale, mai multe depozite/stocuri sau un proces de retur foarte bine pus la punct, atunci şi implementările pot dura destul de mult – în medie 3 luni. În plus, contează şi tipologia clientului”. 

Articole similare

Ad