Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Premieră mondială: Renault Master H2-TECH cu celulă de combustibil pe hidrogen

HYVIA, joint-venture-ul dintre Renault și Plug Power Inc., a dezvăluit joi, 14 octombrie, primul produs din zona utilitarelor grele propulsate cu celule de hidrogen verde, o alternativă la transportul electric: Renault Master Van H2-TECH. Modeleul este doar un prototip, însă va ieși pe piață din 2022. Tot la nivel de prototip a fost prezentată și o stație de încărcare ce va susține business-urile clienților HYVIA.

Trei tipuri de autoutilitare vor fi scoase pe liniile de asamblare Renault până la finalul anului de către  HYVIA. Două vor fi proiectate pentru livrări de marfă, în timp ce a treia va fi configurată pentru transport persoane. De asemenea, HYVIA va furniza clienților hidrogen pentru a rula LCV-urile și stații de încărcare pentru livrarea hidrogenului. Toate cele trei autoutilitare vor fi construite pe baza modelului Renault Master, urmând să folosească aceleași motoare electrice prezente acum versiunea electrică a lui Master.

 Master Van H2-TECH dispune de un modul de baterii de 33kWh, alături de o celulă de combustibil de hidrogen de 30 de kW și patru rezervoare de hidrogen ce totalizează un volum total de 6 kg. Când va ieși pe piață, în 2022, noul Renault Master alimentat cu hidrogen va putea să transporte bunuri de până la 12 m3, pe o autonomie totală de circa 500 de km. În prezentarea susținută în Chantilly, lângă Paris, de către oficialii HYVIA și Renault, aceștia au afirmat că atât vehiculul, motorul, dar și integrarea celulei de hidrogen sunt realizate în Franța. Asamblarea celulei de hidrogen are loc la uzina Flins, din nordul Franței, în timp ce rezervoarele de hidrogen sunt furnizate tot local, de către Faurecia. Renault Master este produs tot în Franța, la fabrica Batilly, motorul este produs la uzina din Cleon, în timp ce integrarea dintre hidrogen și motorul electric este realizată de către PVI, o subsidiară a Renault Group din Gretz-Armainvilliers.

Sunt mândru să dezvăluim primele prototipuri de hidrogen. HYVIA înseamnă soluții de mobilitate pe bază de hidrogen pentru o ofertă personalizată astfel încât business-urilor clienților noștri să răspundă provocărilor în privința mobilității sustenabile pe bază de hidrogen. HYVIA își va putea desfășura întregul ecosistem în teritorii și flote profesionale pentru o mobilitate fără emisii de carbon. HYVIA se mișcă rapid, reunind punctele forte și abilitățile a doi lideri: Renault Group & Plug Power“, a declarat David Holderbach, CEO HYVIA.

Companiile de logistică, flotele de curieri, dar și municipalitățile sunt clienții vizați de HYVIA pentru a integra noul Master pe hidrogen în operațiunile lor.

Cel de-al doilea prototip prezentat de către HYVIA este o stație de reîncărcare cu hidrogen, disponibilă cu 350 sau 700 de bari, ce va permite un timp de încărcare rapid: circa 5 minute. Hidrogenul va fi generat la fața locului prin procesul de electroliză a apei sau vrac prin remorci cu tuburi gazoase, iar sistemul va comprima hidrogenul în depozit înainte de a-l distribui în vehicul atunci când va trebui. Stația va putea fi fie închiriată sau vândută. Într-o primă fază va fi dată în folosință clienților cu titlu gratuit. Reprezentanții HYVIA au mai precizat că din punct de vedere al securității și siguranței, echipamentul este 100% sigur și poate fi folosit de către oricine, fără atestate sau aprobări speciale. Ca și celula de hidrogen, stațiile vor fi construite tot la uzina Flins.

Articole similare

Ad