Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

30 de țări au aderat deja la protocolul e-CMR, dar mai sunt multe de clarificat

În Spania există 43 de asociații ale expeditorilor, transportatorilor, logisticienilor, companiilor care se ocupă de tehnologii, porturilor, consultanților ș.a., printre care și FENADISMER, care colaborează, cu sprijinul Ministerului de Transport, pentru a promova folosirea documentelor electronice, cu scopul de a face ca transportul de mărfuri să fie mai eficient, sigur și sustenabil.

Dar există diferite motive pentru care companiile trebuie să amâne trecerea la documente digitale, printre cele mai importante numărându-se faptul că administratorii lor nu se grăbesc, faptul că unii actori din lanțul logistic continuă să solicite documente tipărite sau că există dubii în legătură cu metodologia controalelor rutiere. Grupul celor 43 lucrează însă la aceste aspecte și explică faptul că și la nivelul UE se schimbă lucrurile și se definesc actele delegate și actele de punere în aplicare ce permit intrarea în vigoare a Regulamentului eFTI în august 2024, cu scopul de a facilita și încuraja transmiterea de informații, prin mijloace electronice, între operatorii economici și autoritățile competente.

În plus, tot mai multe țări aderă la protocolul e-CMR, după recenta aderare a Germaniei numărul lor ajungând la 30: Belarus, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Iran, Letonia, Lituania, Luxemburg, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Oman, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Tadjikistan, Turcia, Ucraina și Uzbekistan.

Articole similare

Ad