Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Analiză: Cât costă o săptămână de întârziere a containerelor în Portul Ningbo

O săptămână de întârziere a containerelor cu mărfuri esențiale în comerțul global în portul Ningbo ar putea avea un impact comercial în valoare de 4 miliarde de dolari, în care este inclus exportul de plăci de circuite integrate în valoare de 236 de milioane de dolari și produse fashion în valoare de 125 de milioane de dolari, potrivit unei analize a Russell Group, compania de modelare a riscurilor.

Analiza a luat în calcul o săptămână de comerț în portul Ningbo în perioada 1-8 ianuarie, interval de timp bazat pe impunerea restricțiilor cauzate de o creștere a cazurilor de Covid-19. Intrarea și ieșirea din port, împreună cu operațiunile de încărcare/descărcare containere, au fost restricționate din cauza noilor restricții impuse de autorităților din districtul Beilun, zona Ningbo, după un focar de infecții cu COVID 10 descoperit la Shenzhou International, o fabrică de îmbrăcăminte. „Orice întârzieri în Ningbo vin într-un moment nefavorabil pentru lanțurile globale de aprovizionare, care suferă de blocajele create de pandemie”, a comentat compania din Londra. În plus, mai spun specialiștii, Noul An Chinezesc se apropie cu pași repezi, iar asta presupune închideri de fabrici la începutul lunii februarie, motiv pentru care presiunea pe lanțul global de aprovizionare va fi și mai mare.

„Am descoperit cât de precare sunt lanțurile globale de aprovizionare acum. Un singur blocaj într-un port poate crea efect în lanț, care este resimțit de consumatori și corporații sub forma unor prețuri mai mari”, a menționat Suki Basi, directorul general al Russell Group. „Din păcate, situația se poate înrăutăți, odată cu Anul Nou Lunar Chinezesc, deoarece companiile nu își pot stoca mărfurile pentru lunile următoare, forțându-le fie să caute transporturi alternative, fie alte produse, iar toate acestea vor genera costuri mai mari pentru consumator”, a explicat Basi.

Articole similare

Ad