Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Economie de carburant de 4% cu sistemul PPC

Daimler raspunde dorintei operatorilor de transport de a fi cat mai eficienti in consumul de carburant prin introducerea sistemului de control predictiv al trenului de rulare (PPC) la noile autocare TopClass seria 500. Sistemul foloseste conexiunea GPS pentru a afla topografia drumului si asigura optimizarea schimbarii treptelor de viteza in functie de aceasta, pentru un plus de eficienta. Iar testele au demonstrat faptul ca se poate obtine o reducere a consumului de carburant cu pana la 4%.
 

Reprezentantii presei de specialitate au putut testa, la inceputul lui martie a.c., impactul PPC asupra consumului de carburant pe un traseu de autostrada de 60,3 de km, in apropiere de Mannheim, Germania. Pentru aceasta au fost folosite trei autocare, doua S 516 HDH, cu motor OM 471 de 476 CP, si un S 517 HDH, cu acelasi motor OM 471, insa de 510 CP. Toate vehiculele au avut cutie de viteze automatizata PowerShift GO 250-8 si au fost incarcate cu saci de nisip in calele de bagaje si in partea din spate a salonului pasagerilor, astfel incat sa aiba o greutate totala de 21.500 kg (asemanatoare conditiilor reale de exploatare).
Regiunea, cu rampe si pante line, reprezinta traseul ideal pentru testarea PPC, intrucat in aceste conditii topografice diferentele in consum sunt cele mai relevante. Traseul de test a fost parcurs de fiecare ziarist de catre doua ori, odata fara PPC si a doua oara cu sistemul activat. Iar in functie de stilul de condus al fiecaruia, economia de carburant inregistrata la rularea cu PPC a fost mai mare sau mai mica, insa cu siguranta sistemul s-a dovedit mai eficient in toate cazurile.
Pentru ca cele doua etape sa fie cat mai comparabile, am setat in ambele cazuri cruise-controlul la 100 km/ora, fara a fi activata insa functia de control a proximitatii, pentru a elimina decelerarile comandate automat de sistemul de siguranta si a vedea efectiv PPC la treaba. Astfel, in prima etapa, fara PPC, am inregistrat un consum mediu de carburant de 30,4 l/100 km, in timp ce in cea de-a doua etapa, cu PPC activ, consumul a scazut pana la 28,4 l/100 km. Remarcabil!
PPC va fi introdus din vara acestui an in paleta de echipamente optionale ale noului Setra TopClass 500. Din toamna va fi disponibil pentru Mercedes-Benz Travego, iar de anul viitor, si pentru autocarele Setra ComfortClass 500.

Articole similare

Ad