Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profiturile vin din vanzarea de active

Una din discutiile conferintei a vizat evolutia pietei de transport si logistica anul acesta, unde au fost invitati in panel Adrian Crizbasianu (Schenker Romania), Adrian Dinoiu (Dianthus Company), Catalin Olteanu (FM Romania), Decebal Popescu (Cartrans Preda) si Viorel Leca (Gebruder Weiss Romania).
Acestia au explicat ca marjele de profit in transport si logistica au scazut anul acesta pentru majoritatea companiilor. Deoarece preturile au ramas constante in conditiile in care costurile sunt in continua crestere.
 

Iar daca pana acum, cresterile de pret la combustibil au putut fi recuperate de la clienti, acum acciza este suportata doar de transportatori. De vina sunt in mare masura guvernantii ce transmit in piata mesajul ca acciza se poate recupera de la stat, cand, de fapt, acest lucru este aproape imposibil. Profiturile tot mai mici din activitatea de transport au generat anul acesta o criza de camioane in special pentru transportul intern. Cele mai mari cresteri de flota inregistrate anul acesta au fost pentru a suplimenta flotele ce lucreaza in afara tarii.
In ciuda acestei crize, sunt inca firme care accepta sa lucreze cu preturi foarte mici, situatie care in opinia lui Catalin Olteanu nu va mai dura mult. „Situatia actuala este similara celei din 2008, cand bancile dadeau credit doar cu buletinul, iar acum cer conditii si dobanzi tot mai serioase. Pana acum a disparut deja o firma mare si una mai mica, iar altii gafaie. Cand cei care gafaie se vor imputina, nu vor mai fi destule camioane pe piata. Asa ca, atunci firmele de transport isi vor permite sa spuna ca nu vor sa mai lucreze pentru clienti cu preturi prea mici si clauze paguboase. Nu stiu cand va veni acel moment, insa cu siguranta va veni.“.
Adrian Dinoiu a explicat ca sunt si companii de transport al caror profit a crescut insa acest lucru se datoreaza vanzarii de active si nu neaparat unei activitati mai rentabile.

Articole similare

Ad