Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Afacerile FAN Courier depasesc 400 de milioane lei in 2015

FAN Courier estimeaza ca va incheia exercitiul financiar al anului in curs cu afaceri de aproape 400 milioane lei ( 88,7 milioane euro la un curs mediu de 4,5 lei), in crestere cu 20% fata de 2014. Anul acesta, compania a bugetat investitii de peste opt milioane de euro si a demarat un program de dezvoltare pe orizontala. Compania a dublat numarul centrelor de predare-primire colete si plicuri din Bucuresti, serviciu destinat clientilor care nu dispun de timpul necesar pentru a astepta un curier la livrare/trimitere si a ajuns astfel la 108 puncte de lucru cu clientii la nivel national. In ultimii zece ani, investitiile totale ale FAN Courier au depasit 62 de milioane de euro, investitia medie anuala fiind de aproximativ sapte milioane de euro.
 

Mai mult de jumatate din sumele alocate pentru investitii, respectiv 4,5 milioane de euro au fost directionate catre constructia HUB-ului din Brasov, al doilea cel mai important dupa Bucuresti. Aici vor lucra circa 300 de persoane, care au fost introduse deja in programe de trening specifice activitatii companiei. HUB-ul din Brasov a devenit o necesitate pentru eficientizarea timpilor pe rutele de transport.
Planurile de dezvoltare ale companiei includ deschiderea unui al treilea HUB regional, in analiza fiind Sibiu sau Cluj.
Au fost mentinute investitiile curente in flota auto, infrastructura IT (software si hardware) si pregatirea angajatilor. Investitiile in flota auto au constat atat in mentenanta si inlocuirea autovehiculelor care s-au apropiat de limita de amortizare cat si in continuarea extinderii flotei. Daca in urma cu un an, flota proprie FAN Courier includea 10 TIR-uri, in 2015, numarul acestora a fost triplat. Flota auto a fost marita cu 15%, depasind 2.650 de vehicule, in timp ce inlocuirile de masini vechi au insumat alte 5 % din total.
In 2013, compania avea 2.743 de colaboratori, iar anul acesta numarul lor ajunge la 4.500, ceea ce inseamna o crestere de aproape 65% fata de acum doi ani.
Compania estimeaza ca anul acesta numarul trimiterilor efectuate va depasi cifra de 25 de milioane, ceea ce inseamna o medie de aproape 100.000 de comenzi zilnic. Urmare a cresterii sectorului e-commerce, segmentul B2C a inregistrat un avans de 30-40% astfel ca astazi volumul transportat B2C reprezinta 35% din total. Segmentul C2C acopera 3%, diferenta de 62% fiind B2B. Acest ultim segment este singurul care a inregistrat un usor recul, in principal ca efect al unor modificari legislative – cum ar fi transmiterea facturilor in format electronic.
Pentru 2016, principalele planuri ale companiei sunt in directia continuarii programelor de investitii, prioritare fiind cel de-al treilea HUB regional modernizarea sediilor din tara in care isi desfasoara activitatea si investitiile in infrastructura.

Articole similare

Ad