Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așteptările transportatorilor polonezi de la politicieni vizează mai ales de forța de muncă

2023 este an electoral în Polonia, așa cum amintește asociația de transport și logistică din această țară, TLP, iar politicienii din diferite partide își prezintă programele pe teme socio-economice importante. Niciuna dintre forțele politice principale nu a prezentat însă vreun program referitor la transportul rutier, deși această industrie determină, direct sau indirect, peste 50% din PIB-ul țării și oferă locuri de muncă pentru mai mult de un milion de persoane – ceea ce, alături de familii, reprezintă un număr semnificativ de voturi.

În aceste condiții, TLP vine și le atrage ea atenția politicienilor asupra a ceea ce doresc firmele de transport și logistică în schimbul sprijinului la viitoarele alegeri.

Una dintre cele mai mari probleme din domeniu este lipsa angajaților și deci costurile foarte mari cu forța de muncă. Prin urmare, firmele ar avea nevoie de susținere din partea autorităților publice pentru ONG-uri care să promoveze activ profesia de conducător auto. În prezent transportatorii și asociațiile profesionale sunt pe cont propriu în acest demers, iar resursele financiare pe care le pot aloca eventual sunt prea mici. Pe când autoritățile publice dispun atât de instrumente adecvate (televiziune publică, posturi de radio etc.), cât și de resurse financiare din impozite. Transportatorii ar aștepta și o simplificare a procedurilor administrative legate de recrutarea angajaților, mai ales de obținerea dreptului de ședere pe teritoriul Poloniei pentru angajații străini din afara UE, de procesul de formare a conducătorilor auto, de obținerea documentelor necesare (permis de conducere, certificate și atestate de formare profesională, carduri de conducător auto pentru tahograful digital, certificat A1. În prezent, arată TLP, se așteaptă până la câteva luni pentru o viză pentru un angajat străin, iar primirea tuturor documentelor necesită depunerea cererilor la trei entități diferite – starosta, inspectorul șef de transport rutier și PWPW SA – și poate dura în total câteva până la câteva săptămâni.

Articole similare

Ad