Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLP crede că legea privind decarbonizarea transportului rutier poate deveni mai realistă

Asociația poloneză de transport și logistică TLP amintește că pe 10 aprilie este programat în Parlamentul European votul regulamentelor de punere în aplicare a decarbonizării rapide a transportului rutier și arată că, în opinia sa, forma actuală a legislației înseamnă un monopol virtual al tehnologiilor electrice și pe bază de hidrogen, care sunt costisitoare și au limite legate de infrastructura de alimentare a vehiculelor grele. Deci adoptarea legii în forma de acum va însemna lichidarea unei părți semnificative din companiile de transport din UE, care nu au capacitatea financiară de a-și electrifica flotele.

TLP crede, totuși, că este posibil ca soluțiile la care lucrează instituțiile UE să devină mai realiste, adică mai adaptate la tehnologiile alternative deja disponibile bazate pe combustibili regenerabili (bioGNL și HVO) și la capacitatea financiară a transportatorilor. În acest sens, deputatul german în Parlamentul European Andreas Glück a propus amendamente pe care asociația poloneză le consideră raționale.

Raportorul german atrage atenția asupra faptului că normele propuse se referă numai la emisiile de CO2 provenite de la țeava de eșapament, și nu la întregul ciclu de viață al vehiculelor, ceea ce contravine principiului important al neutralității tehnologice și ne privează de tehnologii alternative pentru decarbonizarea transportului rutier. De aceea modificările propuse de acesta vizează introducerea unei definiții a combustibililor neutri din punctul de vedere al emisiilor de CO2 și a unui factor de corecție a emisiilor de dioxid de carbon (CCF) pentru a ține seama de utilizarea acestor combustibili regenerabili.

TLP a făcut apel la eurodeputații polonezi, dar și la asociații ale transportatorilor străini cu care colaborează, să sprijine amendamentele parlamentarului german.

Sursă foto: TLP

Articole similare

Ad