Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Adina Vălean: „22% din angajaţii din transporturi sunt femei, însă cifrele nu exprimă valoarea pe care femeile o aduc industriei“

Ca „una dintre femeile care lucrează în transporturi, un sector care pune economia în mişcare“, Comisarul european Adina Vălean a ales să onoreze anul acesta toate doamnele implicate în industrie în cadrul videoconferinţei  Tranzit organizată cu prilejul zilei de 8 Martie. „Subiectul  prezenţei femeilor în activităţi care sunt tradiţional rezervate bărbaţilor este de mare actualitate în forurile UE. Cifrele arată că doar 22% din totalul angajaţilor în transporturi sunt femei, iar în transportul  rutier procentul nu depăşeşte 14%. Însă cifrele nu vorbesc despre valoarea pe care femeile o aduc acestei industrii. Şi aici vorbim de manageri care au construit companii importante, coordonatori de logistică sau de şoferiţele de tir care străbat Europa.“

Însă, pentru că nu se poate„extrage“ din contextul actual, Comisarul a subliniat că ne aflăm la capătul unui an de criză care nu e numai sanitară, ci şi de mobilitate. „În urmă cu un an am creat culoarele verzi, care au funcţionat în parametri în cea mai mare parte a crizei. Mai mult, odată cu culoarele am creat şi o reţea de puncte naţionale de contact, iar fiecare stat membru şi-a desemnat un reprezentant la nivelul Ministerului de Transport care să fie în contact permanent cu restul membrilor din reţea şi cu coordonatorii Comisiei. Astfel, problemele se comunică şi se discută în reţeaua de coordonatori, încercând să ne convingem unii pe alţii că măsurileexcesive nu sunt utile nimănui“, a subliniat Adina Vălean, referindu-se şi la situaţia actuală de la graniţele Germaniei. Este adevărat că statele membre au drept de a lua decizii prin care să-şi protejeze cetăţenii, dar, făcând asta ar trebui să nu pună în pericol sănătatea altora, este de părere Comisarul. „Ultima lună a fost complicată. S-a ajuns la blocaje pe anumite culoare europene, deşi s-au făcut o serie de demersuri, s-au organizat convorbiri bilaterale şi s-au trimis scrisori oficiale pentru a se îmbunătăţi situaţia. Însă, de multe ori, problema nu e în universul nostru, al transporturilor, ci regulile sanitare sunt impuse de către miniştrii de interne sau ai sănătăţii. Atunci, activitatea mea este să îi conving pe comisarii de resort să organizeze totul astfel încât să nu pună în pericol sănătatea lucrătorilor din transporturi, să nu creeze bariere şi costuri suplimentare pentru transport.“

Articole similare

Ad