Sectoarele agricol si de retail sunt unele dintre principalele contractoare de servicii de transport si logistica, functionand intr-o relatie de interdependenta. Retailul on-line este unul din sectoarele care se dezvolta tot mai puternic in Romania si nu numai, iar discutiile seminarului „Agrifood&Retail Logistics“ din cadrul Translogistica au vizat modul in care companiile de curierat au reusit sa raspunda acestei tendinte.
Marius Ivan, directorul national de vanzari Fan Courier, a explicat ca vanzatorii on-line s-au temut initial sa vina in Romania deoarece costurile cu logistica nu erau predictibile, asa ca au ales sa le minimalizeze. Unii au ales Fan Courier, deoarece marfurile puteau fi stocate in depozitele companiei si, de asemenea, livrate de acolo in cel mai scurt timp. Compania a oferit clientilor de retail si un sistem integrat cu platforma lor on-line, astfel incat o comanda lansata de un client din Romania de pe orice website din Europa care are ca zona de livrare tara noastra poate ajunge rapid la clienti. Marius Ivan a explicat ca Fan Courier ofera clientilor livrare in 24 de ore, ceea ce nu ar fi fost posibil daca marfurile nu ar fi fost aici.
Compania de curierat a tratat zona de comert on-line ca fiind una prioritara pentru dezvoltarea pe urmatorii ani. Deja pentru a doua jumatate a anului viitor aceasta a anuntat lansarea unui serviciu nou, care promite sa revolutioneze livrarile on-line in Romania.
Investitiile Fan Courier in domeniul curieratului din ultimii ani depasesc 30 de milioane de euro. Compania are in constructie un nou hub la Brasov pentru sortarea marfurilor, iar dupa finalizarea acestuia va incepe constructia unui alt hub la Bucuresti.
Fan Courier are deja un depozit in Capitala, de aproape cinci ani, care incepe sa fie insuficient. Depozitul este dotat cu o banda de sortare a coletelor avand o capacitate de 10.000 de colete pe ora, care va fi dublata anul viitor. Compania detine o sortare automatizata si pentru zona de plicuri.
Fan Courier isi extinde serviciile in afara tarii
Compania de curierat este deja prezenta in Bulgaria de anul trecut, sub numele Fan Courier Bulgaria. Aici nu este o filiala operationala, iar pentru activitatea de operational apeleaza la doi subcontractori. De aici se primesc expedierile ce se fac catre aceasta tara.
„Volumele pe care le avem din tarile vecine (Bulgaria si Ungaria) in Romania sunt mari. Din Bulgaria sunt zilnic 5.000 de expedieri, tinand cont de faptul ca volumul total pe care il avem este de 120 de expedieri pe noapte. Iar din Ungaria aducem in jur de 2.000 de expedieri. Cifrele nu sunt la fel de mari pe zona de expedieri de aici. In Ungaria nu avem intentia de a deschide o filiala deoarece in prezent la Comisia Europeana se discuta despre un proiect legislativ care permite ca un prestator de servicii din zona de posta sa poata face operatiuni comerciale in orice alt stat din UE, fara a avea nevoie sa deschida o filiala in statele respective, lucru care acum …